To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

Archiwum Propozycji - Pokemony z Hadesu

Daisy7 - 2017-05-02, 22:42
Temat postu: Pokemony z Hadesu
To takie bardziej zapytanie o Waszą opinię niż propozycja, ale w sumie propozycja też... mniejsza, zaczynam tłumaczyć ~

Jak pewnie większość z Was wie (lub też nie) wśród naszych oficjalnych Pokemonów unikalnych mamy grupę zwaną "Pokemony z Hadesu", czyli coś w stylu takich mhrocznych wersji wybranych stworków. Póki co są tam tylko dwa Cubony (z ich evo), ale wkrótce dojdą tam jeszcze trzy nowe Poke-zombie z trwającej aktualnie wyprawy no i w przyszłości pewnie też coś jeszcze się tam znajdzie.
Stworki te w przeciwieństwie do swoich zwykłych wersji różnią się: wyglądem, zwiększoną siłą (+10% attack, +10% spec. attack), posiadaniem dodatkowego typu - mrocznego i trzech dodatkowych ruchów tego typu na start.
Spójrzmy na tą zwiększoną siłę, czyli po +10% do AT i Sp.AT. Jakiś czas temu temat ten był poruszany na chatango, bowiem niektórzy stwierdzili, że owy profit Poków z Hadesu jest zbyt uber i stworki te nie powinny go posiadać. Należałoby go usunąć albo ewentualnie zmienić na coś mniej uber jak np. zwiększona szybkość (+10% speed). Oczywiście osoby, które posiadają aktualnie któreś z tych unique Cubonów, dostałyby trochę hajsu czy czegoś w ramach rekompensaty za to, że osłabiamy ich Poki. Jednakże rozchodzi się o to, czy rzeczywiście te +10% do AT i Sp.AT to takie uber duże ulepszenie, które zmienia Pokemony z Hadesu na koksy, czy może wcale nie robi z nich aż tak silnych zawodników i nie ma sensu tego ruszać.
Nie ukrywam, że głównie zależy mi na zdaniu sędziów, którzy często prowadzą walki według forumowego systemu wyliczania obrażeń, bo MG to przeważnie po swojemu ogarniają walki. Ale oczywiście opinie innych również są mile widziane :)

Did - 2017-05-02, 22:46

Myślę, że dodatkowe ruchy w zupełności im wystarczą, bo w końcu jest też kilka innych grup, którym zmienia się typ, a żadnych zmian w statystykach nie mają. Popieram usunięcie tego dziwacznego wybryku, Anno z Puław z Okolic Lublina.
Kaiwe - 2017-05-02, 23:11

Na podstawie tego, że to takie koksu to w takim razie usuńmy np umiejętność Analytic albo Download w takim razie będzie wykokszony pokemon z daną umiejką. Osobiście uważam, że te 10% zwiększonego ataku i sp.ataku to za wiele nie zmienia. Poza tym Marowak sam w sobie jakimś bardzo dobrym pokemonem nie jest, zna fajne ataki ale dużo ciosów jest na niego mocnych.
Z drugiej strony trująco-mroczny Ekans/Arbok będzie miał tylko x4 ataki ziemne (Skuntank tak ma) co nie zmienia faktu, że i tak jest to słaby pokemon

Poochyena nieco lepiej ze statami no i ma typ mroczny przez co więcej typów na nią działa i te ulepszenie by się mu w minimalnym stopniu przydało też.

Sneasel/Weavile staty i ruchu ma bardzo spoko, jednak na tle podatności na typy wypada słabo ale z kolei ma Pressure.

Ogólnie trzeba by było uważnie patrzeć które pokemony wybierać na przerobienie ich na te "Hadesowe" aby faktycznie nie były one za bardzo mocne.

Już bym osobiście była za usunięciem tych trzech dodatkowych ataków

W skrócie: Uważam, że nie powinno się im zabierać tego +10% do sp.ataku i ataku jak na te pokemony co aktualnie są

Imala - 2017-05-03, 00:14

Jestem tu dość nowa (patrząc na czas trawnika forum), ale skoro wcześniej coś takiego nie było poruszane (wywnioskowałam tak z pierwszego postu), to po co to zmieniać? Zgadzam się z wypowiedzią Viviann, te 10% nie jest aż takie mocne, spójrzmy chociaż na umiejętność rivalry - Oczywiście może ona obniżyć ale równie dobrze podwyższyć atak i sp. atak o 25%. Więc... Jak dla mnie te +10% może zostać.
DJSonaX - 2017-05-03, 09:06

Jak dla mnie ta dyskusja nie ma sensu, bo zapominamy, że nasz system walk forumowy jest dotkliwie połamany i wszelakie bonusy są w nim tak upośledzone, że nie warto z nich korzystać. Mówicie że + 0,10 takie op, ale zaponiacie że za same super efektywne macie ×2 i x4, aż głupio gadać o + 0,10 :/
Do tego Imala ma rację, Sheer Force + Life Orb dają +0,63 i to za nic, bo nawet recoil nie ma .-.
Jak dla mnie ta dyskusja wraca do tego, że bonusy w naszym systemie są upośledzone.

Może nie do końca na temat, ale nie w +0,10 jest problem, ale w fakcie że to praktycznie nic nie daje.

Panda - 2017-05-03, 11:20

Nah. Te pokemony w ogóle nie powinny mieć tych dodatkowych statów czy tam zwiększaczy bycia uber.
One i tak się już wyróżniają typem oraz samymi dodatkowymi atakami.
Wypieprzyć te "zwiększoną siłą (+10% attack, +10% spec. attack)"
Inne unique jakoś nie mają tego i sobie egzystują. Naprawdę. To jest zbędne. Poki z Hadesu i tak się będą odznaczać tym, że są inne od zwykłych form. Takie Hadesowe. Typ i ataki wystarczą im, żeby pokazać, iż są lepsze od reszty gatunku.

Mhrok - 2017-05-03, 12:14

Odnosząc się do postu Coona, skoro te 10% nic nie daje, to nie warto ich zmieniać, bo też jak zauważyła Imala są ability, które dają o wiele więcej procentów do danych statystyk..
JEDNAK
Pokemony z Hadesu są jedynymi pokemonami unique na naszym forum, których statystyki są zwiększone przy jednoczesnym posiadaniu nowego typu i nowych ataków. Moim zdaniem jest to nieco niezbyt fair względem innych unikalnych stworków. I teraz są dwa rozwiązania:
ab 1. Wszystkim unikalnym pokemonom damy różne dodatki do statystyk, w zależności od ich podstawowego gatunku jak i zmian w nich dokonanych
ab 2. Usuniemy dodatkowe statystyki Pokemonom z Hadesu, a ich posiadaczom zostanie dana jakaś rekompensata, czy to przedmiotowa, czy to pieniężna.

Jak pewnie każdy widzi, rozwiązanie numer dwa wydaje się być mniej czasochłonne, gdyż przy numerze 1 administracja musiałaby mieszać przy statystykach kilkudziesięciu stworków. Rozumiem również zdanie ewentualnych posiadaczy tych pokemonów, gdyż nikt nie chce osłabiać swojego pokemona. Jednak te 10% to potrafi być sporo. Przykładowo może on znokautować podczas walki przeciwnika, który normalnie znokautowałby jakimś ruchem naszego pokemona. Tylko i wyłącznie dlatego, że zadaliśmy te dodatkowe kilkadziesiąt HP, które mogłoby drugą ze stron uratować.

Lisek Chytrusek - 2017-05-03, 16:33

To może być zaskoczeniem, ale statystyki dużo zmieniają. Biorąc pod uwagę, że maksymalnie można podnieść każdą z nich o 6 staków, to jeden punkt na start jest dużym ułatwieniem. Może się wydawać, że to w walce tylko 20-30 punktów HP, ale to wciąż "darmowe" 20-30 punktów HP mniej u przeciwnika, a tym samym 80-120 punktów na cztery ataki jeśli walka jest ofensywna.
Jeśli to was nie przekonało, to może zrobią to liczby:
Zbombardujmy sobie takiego Pikachu (tak, specjalnie dla Ciebie, Dais ♥). Skoro dla Vivci 0.10 to nic w porównaniu do efektywności, to pokażę jaki boost dają te statystki razem:
Hadesowy Marowak ma podniesione statystyki ataku i specjalnego ataku o 10% na start, a tak wygląda jego zestawienie:
Atak: 142
Obrona: 117
Sp. Atak: 109
Sp. Obrona: 95

Tak wyglądają statystyki Pikacza:
Atak: 115
Obrona: 65
Sp. Atak: 109
Sp. Obrona: 73

Walka I
vs.

Weźmy pod lupę sygnaturowy atak Marowaka: Bonemerang. Atak ten nie ma wysokiego Base Power, bo jest to zaledwie 50 punktów, czyli więcej o 10 punktów od takiego zwykłego "Tackle", ale odpowiednio zboostowany może zabić.
Bez poprawy statystyk Marowak trzepie Pikacza tak:
(142 (atak) + 50 (bp) - 65 (obrona)) * 1.5 (stab) * 2 (efektywność) * 1 (kryt) * 1 (statystyki)
= 381
Atak ten ciśnie dwa razy z rzędu, więc jest to 381x2=762 HP. Ponad pół maksymalnego HP szczura.
Z uwzględnieniem statystyk Marowak trzepie Pikacza tak:
(142+50-65)*1.5*1.1*2*1
= 419
419x2=828
Jeśli jeden z tych dwóch uderzeń będzie krytyczny wychodzi:
419+629=1048
Jeśli obniży się obronę Pikacza o 1 punkt (np. Leer) wychodzi już 457 HP na uderzenie, czyli 914 z jednego ataku.
Pikacz ma 1096 HP. Pikacz nie ma szans. Pikacz umiera.
Warto też wspomnieć, że Marowak mimo tak wysokiej statystyki ataku ma do dyspozycji "rage". Reasumując 1 darmowy darmowy darmowy stack w jego przypadku jest morderczy.

Walka II
vs.
Kolejny przykład, tym razem z duuuużą obroną (124 po przeliczeniu), ale też duuuuużą wrażliwością na typ Marowaka (x4).
Tak Marowak trzepie Magcargo bez uwzględnienia 10% ataku:
408x2=816 HP.
Tak Marowak trzepie Magcargo z uwzględnieniem 10% ataku:
449x2=898 HP.
Jeśli jeden atak byłby krytyczny:
673+449=1112 HP
Jeśli oba byłby krytyczne:
673x2=1346 HP
Magcargo ma 1368 HP.
Magcargo prawie umiera.

Dużo czy mało?

DZIĘKUJE, DOBRANOC.
Była z wami Shuu. ♥

Edit: Pozwólcie, że to zaznaczę:
darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy darmowy

Keisuke - 2017-05-03, 17:38

*nie chce mu się czytać*

Nie po to ludzie tworzący poki zadali sobie trud, aby jakaś Daisy vel Ania dawała na swoim forum poki o zmienionych statystykach. Bycie Hadesowym pokiem już samo w sobie powinno być nagrodą, a jeżeli jeszcze dochodzi do tego typ i ataki to już hoho! Usuńmy ten boost do statów i tyle.

Mówił Kei

P.S. Marowak to nie jest słaby pokemon :V Jeżeli trzyma swój Thick Club to jest dwukrotnie mocniejszy. Po prostu trzeba go dobrze wykorzystać i blablabla.

Orange - 2017-05-03, 19:09

Ja jestem za pozostawieniem tego boostu. Zwłaszcza zgadzam się jednak z jednym (w bodajże poście DJSzopełX) nasz system walk i tak już kuleje. Ale to już tak obok tematu.
Zwłaszcza, że nadal nie rozumiem, dlaczego wszyscy się denerwują, jak jakiś Pokemon/grupa Pokemonów, ma jakiś odbiegający dodatek *spogląda na Ash-Greninję*.
Oczywiście, nie mam na myśli nikogo urazić, ani tym bardziej wszczynać na nowo kłótni.

W ogóle, czemu, po raz kolejny, nie ma po prostu ankiety, by wszystko było bardziej przejrzyste, a w komentarzach tylko by się próbowało przekonać drugą stronę do swoich racji?

Lisek Chytrusek - 2017-05-03, 19:21

Dlatego, ze Daisy nawinie przyjęła, że każdy z nas potrafi czytać i z komentarzy wywnioskuje kto jest za, a kto przeciw. ^^
Kaiwe - 2017-05-03, 19:53

Wy naprawdę potraficie ze wszystkiego zrobić gównoburze. Te pokemony spokojnie sobie żyły, a tutaj nagle bum! Sąd ostateczny xD
Nie powinniście tak tego roztrzęsać, przecież te pokemony mają być jako nagroda!
Najprościej zakazać wymiany ich w wymianach u Ann i spokój. Te pokemony przecież są jako nagroda!
*tak, specjalnie powtórzyłam
NAGRODA. Za udział w evencie, który zdarza się raz na ruski rok.

Lisie weź teraz policz jeszcze jakie obrażenia zada inny atak od takiego Marowaka pokemonowi który nie jest podatny na jego typ. Tak z czystej ciekawości.

Mhrok - 2017-05-03, 20:01

Nie robimy gównoburzy, to po pierwsze. Daisy poprosiła, abyśmy się wypowiedzieli na dany temat, to się wypowiadamy.
Po drugie, jak się pokazuje, że coś jest przesadzone, to pokazuje się scenariusz, gdzie zadaje on najwięcej obrażeń. Idąc dalej tym tropem, można by rozpisać jak taki Marowak zaatakuje wszystkimi ciosami we wszystkie istniejące pokemony.
Po trzecie, tak są one nagrodą za event, jednak robienie z nich pokemonów praktycznie niedostępnych dla nowych ludzi jest bez jakiegokolwiek sensu. Bo potem byłaby sytuacja, że na całe forum istnieje jedynie jedna osoba, która ma danego pokemona i przy jej ewentualnym odejściu każe ona zniszczyć wszystkie swoje poki. I wtedy nikt go nie ma. Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Tym bardziej, że przez cały mój pobyt na forum (na oko będzie zaraz jakieś dwa lata chyba), wymiany na pokemony unique ze zwykłych pojawiły się tylko raz.

Panda - 2017-05-03, 20:02

To, że Nagroda nie znaczy, że ma być pierdyliard razy lepszy od innych nagród.
Rozumiem, że nie chcesz, by ktoś tykał twego uber-pokemona, ale strata tych statów dodatkowych nic wielkiego ci nie zrobi, nie zgwałci ani nic. Nadal Marowak będzie super-uber hadesowaty bo ma inny typ oraz dodatkowe ataki.

Kaiwe - 2017-05-03, 20:06

A co ty Pando, ty zaraz się tak na mnie rzucasz. Właściwie mi to wsio ryba w te czy we wte, tylko staram się rozkminić wasz tok myślenia :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group