To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

Archiwum Propozycji - [Rework] Tereny: Jezioro.

Księciu - 2017-06-21, 18:53
Temat postu: [Rework] Tereny: Jezioro.
Hej,
podczas swobodnej gry w konsolową wersję Pokemonów Sun, wpadłem na pomysł, który może delikatnie zrewolucjonizować obecną strefę terenów. Na samym wstępie powiem, że to tylko luźne przemyślenia i im więcej pytań narodzi się w tym temacie, im więcej dodatkowych pomysłów i rozwiązań będziecie mieć, tym cała koncepcja nabierze wyraźniejszego kształtu i kto wie - może będzie nadawać się na podpięcie do forum.
Sam pomysł polega na podejściu INDYWIDUALNYM do tematu. W obecnej dobie Crystala Jezioro i Kopalnie są mocno uogólnione, co mnie nie daje satysfakcji.

Weźmy pod lupę Jeziora:

Jedno słowo + zakupiona wędka = Item/Pokemon.

No i spoko, w sumie łatwy zarobek (po sprzedaniu itemu) bądź idealny sposób na złapanie wodnego pokemona poza grą. Gdyby jednak rozwinąć trochę to miejsce, żeby nie było takie monotonne, żeby można było niemal z rumieńcami na twarzy wyczekiwać następnego tygodnia co przyniesie przypływ?
Mój koncept wygląda w ten sposób:

Jezioro, jako strefa, zamienia się w Przybrzeże, które ciągnie się linią brzegową Crystal City. Do udziału w Jeziorze/Przybrzeżu potrzebujemy wodnego pokemona na 15 lvl.Na przybrzeżu występuje trzech NPC (non-played character), którego wybieramy w cotygodniowym poście w swoim temacie.

NPC 1 zajmuje się łowiectwem - potrzebujemy zakupić zestaw wędkarski.
NPC 2 zajmuje się motorówkami - potrzebujemy zakupić asekurację dla siebie i naszego pokemona.
NPC 3 zajmuje się nurkowaniem - potrzebujemy wypożyczyć skafander do nurkowania

Po wyborze swojego NPC, który różni się od siebie wyglądem, charakterem i stylem, otwiera nam się lista rzeczy, jakie możemy zdobyć. Każdy NPC ma swoją listę, uzależnioną od tego na co decydujemy się porwać.

NPC 1 uczy nas łowienia, dzięki czemu możemy wyłowić skarby i pokemony ryby. (Szansa powodzenia to 50% na wyłowienie czegoś zwykłego, 15% na wyłowienie czegoś niezwykłego i 5% na pokemony ryby, które wchodzą w nasze posiadanie).

NPC 2 oferuje nam zastrzyk adrenaliny, dzięki czemu możemy próbować nauczyć swojego pokemona wodnego ruchu bądź pomagamy zyskać mu poziom. (Szansa powodzenia na nauczenie się losowego ruchu lub zdobycie poziomu to 10%)

NPC 3 pokazuje nam rafę koralową, gdzie mamy szansę znaleźć inne wodne pokemony (nie ryby), błyskotki lub zaginiony skarb. (Szansa powodzenia to 30% na znalezienie błyskotki, 5% na pokemony nie ryby, które wchodzą w nasze posiadanie i 1% na zaginiony skarb).

Pokemony, na jakie natrafiamy są na Przybrzeżu, mają o 1 poziom niżej od naszego najsłabszego Pokemona w teamie.
Wszystko będzie mieć swoją szansę na powodzenie, w zależności od tego jak zostanie napisany post + kostka k100. Niesamowicie irytują mnie tematy typu "łowię - łowię - łowię", a z drugiej strony nie ma co pisać elaboratów na temat decyzji na połów. Chodzi tutaj o zwięzły post zawierający wybór pokemona towarzyszącego, wybór atrakcji wraz z krótkim rozpoczęcie dialogu z zainteresowanym NPC i ewentualnie wyobrażenie naszej postaci o dniu spędzonym nad Przybrzeżem.

Listy przedmiotów, błyskotek i rzeczy z połowów wrzucę przy odzewie.

Mhrok - 2017-06-21, 20:28

Wydaje mi się, że funkcja NPC 2 raczej jest mało przydatna, gdyż i tak jest sporo innych miejsc, gdzie można podexpić pokemona (DayCare, dwutygodniowe bonusy, Enigmy z Ogródków), także on byłby do małej poprawki. Jednak reszta wydaje się być naprawdę ciekawa :D
Księciu - 2017-06-21, 20:42

Nie każdy ma enigmy, nie każdy ma forumową walutę, żeby wysłać Pokemona do DayCare. Dwutygodniowe bonusy + NPC2 mogą być pomysłem na szybkie levelowanie Pokemona, a sam NPC2 może być dobrym argumentem przy adopcjach. ;)
Gwen Brown - 2017-06-21, 22:20

To teraz wypowie się Jaguź zawiadujący terenami, a więc i jeziorkiem ;P

Ogólnie koncepcja nie jest głupia, ma sens i w ogóle. Jednakowoż walnę teraz najszczerszą szczerością na jaką mnie stać- z zasady nie robię wielu rzeczy: nie pcham się w cudze związki, nie zajmuję nie swoimi sprawami oraz... nie utrudniam sobie samej roboty jeśli nie ma takiej potrzeby. Po prostu, stwierdzam jak jest xD

Generalnie nie hejcę ludzi, który lubią się rozpisać w jeziorku- mnie to w sumie rybka, jak ktoś chce, może mi walnąć jedno słowo albo i balladę na multum linijek. I to jest ok. Ludzie mają wybór, a i ja nie mam za wiele do roboty- zerkam, odpisuję co ludź wyłowił i git.
Z jeziorkami też bywa tak, że aktywność ludków w tamtejszych tematach nie zawsze jest taka sama w skali dnia czy tygodnia. Zdarza się, że czasami naród jakby "zapomina" o jeziorkach i zdarzają się naprawdę luźne dni czy tygodnie z odpisami. Ale czasem bywa i tak, że najdzie taka fala osób, która sobie o jeziorkach raptem przypomniały i potem ogarniaj po 10 tematów na raz. Co prawda nie jest to jakieś powtarzalne, takie fale są mniejsze, większe- no zależnie od sytuacji. Jednakowoż czasem wręcz wolę zobaczyć pojedyncze słowo do ogarnięcia i potem coś wylosować, niż mieć na uwadze jeszcze jakieś sensowne odpisy związane z NPC, których to proponujesz. Generalnie jest to możliwe, by to ogarnąć, ale w praktyce podejrzewam będzie dość upierdliwe. Zważywszy, że mam do ogarnięcia kilka innych działów, MG, życie... wolałabym samej siebie nie udupiać dodatkowymi obowiązkami- może uznacie mnie za lenia, ale niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nie chciał sobie kiedyś roboty ułatwić ;P

Innymi słowy- ja bym była raczej nie koniecznie przekonana i raczej nie zmieniała funkcjonowania jeziorek. Aczkolwiek, JEŻELI Lud Crystalowy wyrazi taką chęć i wolę oraz serio będzie sporo osób "na Tak", to nie będę jakimś bucem, co będzie iść w zaparte. Zawsze możemy spróbować zobaczyć jak to wyjdzie w praktyce. Ostatecznie wrócić do tego co było można zawsze. Jednakowoż na razie poczekajmy jak się sprawa wyklaruje- co na to inni gracze, co na to Daisy, a potem będziemy kombinować ;)

Daisy7 - 2017-06-22, 10:42

Dejz się pomysł podoba. Co prawda u NPC2 jest możliwość podkokszenia Poka poza grą (czego, jak cała tutejsza rzesza społeczność wie, nie trawię zbytnio), ale te 10% szansy, że się uda, to chyba mogę przeboleć. Myślę, że i tak większym zainteresowanym cieszyliby się NPC1 i NPC2 ;>

A teraz odnośnie tego co Gwen napisała. Wcale się nie dziwię, że tak zareagowałaś, bo gdybym miała tak każdemu userowi odpisywać jakieś gadki-szmatki od NPC, to też by mi się nie chciało ;; Aczkolwiek myślę (może błędnie?), że to nie działałoby w ten sposób, tylko bardziej jak jeziorko do tej pory. Do czego zmierzam?
Taki X przychodzi sobie nad jeziorko raz w tygodniu i pisze, którego NPC wybiera. Nie musi sklecać jakichś długich postów, wystarczy samo "Korzystam z oferty NPC1" (rzecz jasna nadałoby się im fajne imion! ♥), tak jak poprzednio było "łowię". Wtedy moderator od jeziorka losuje mu coś, co oferuje owy NPC. Cały czas polegałoby to na szczęściu, tak jak było do tej pory, a nie że X musi pisać jak trenuje swojego Pokemona czy też odkrywa tajemnice podwodnego świata. Tak samo mod nie rozpisuje się w odpowiedzi. Daje tylko info cóż takiego trafiło się panu/pani X (chyba że ma pecha i nic nie zdobędzie). Fakt faktem, będzie to wymagało odrobinkę większego poświęcenia od moda, bo musi sprawdzić, którego NPC wybrał user i wtedy wylosować mu nagrodę (w przypadku nauki ataku u NPC2 sprawdzić jeszcze, jakiego wodnego TMu dany stworek może się nauczyć, ale to tylko 1 z 3 opcji i ma zaledwie 10% szans na powodzenie, więc pewnie rzadko mod musiałby to ogarniać, a nawet jeśli już się zdarza - minuta roboty). Czyli podsumowując, wychodzi prawie na to samo co mamy aktualnie, ale jest bardziej urozmaicone.

Chyba, że Księciu widzi to tak, że gracz oprócz wyboru NPC musi jeszcze dokładnie opisać, co robi na łódce/motorówce lub u nurka, a mod odpowiada mu ścianką, ale myślę, że nie, bo to rzeczywiście byłoby męczące i czasochłonne do ogarnięcia przez moda ._.

Gwen Brown - 2017-06-22, 14:50

Dobra, ogólnie wszystko ok, ale... weź mi ktoś rozpisz, jak by to wyglądało, gdyby taki przeciętny Chińczyk jak ja, w niedzielę po kościele chce sobie zrobić oblot po terenach. Co taka ja musiałaby teraz pisać? xD
Nie, poważnie, mnie trzeba na konkretnym przykładzie jakąś sytuację rozpisać, to ogarnę o co chodzi, bo na razie się zaplątałam xD

Księciu - 2017-06-22, 18:21

User: Podchodzę do NPC1 i rozpoczynam z nim rozmowę, żeby pokazał mi jak łowić ryby. Mam nadzieje, że tym razem spędzenie całego dnia na łódce opłaci się.
Mod: Wyławiasz Magiczny But Anny Marii Wesołowskiej +5 do obrony przed banhammerem (możesz sprzedać za 1500$).

Forma nie zmienia się zbytnio. Głównym celem jest wprowadzenie świadomego wyboru atrakcji, który nie powiela się i każda z tych atrakcji jest atrakcyjna dla bebzoli.

Gwen Brown - 2017-06-22, 21:04

O i o to właśnie mnie się rozchodziło- prosto i konkretnie. Pojęłam system, faktycznie nie taki straszny. Jaguź zadowolon, róbta co chceta- teraz przynajmniej wiem, że jakby doszło co do czego to co i jak mam graczom odpisywać xD

Mam jeszcze tylko takie pytanie- jak jest przy NPC, że do jednego wędki (to w sumie może zostać nawet tak jak jest xD), do innego te skafandry i asekuracje- gracz musiałby inwestować w to to za każdym razem, czy raz jak sobie kupi dajmy na to sprzęt do nurkowania to już ma na wieki wieków? Takie łupie pytanie, ale jeszcze mnie najszło właśnie ;P

Księciu - 2017-06-23, 00:02

Myślę, że byłby to zakup drogi, ale jednorazowy. ;) Zostałby z nami na wieki wieków.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group