To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

Propozycje - Ataki, umiejętności itp., które na forum nie mają sensu

Daisy7 - 2017-08-13, 19:40
Temat postu: Ataki, umiejętności itp., które na forum nie mają sensu
Jest kilka takich ataków, ablitek itp., które na forum są kompletnie bezsensowne. Jeszcze pal licho takie, które są mało pożyteczne, ale jednak jakiś sens mają. Gorzej z takimi, które dotyczą np. PP. Wypadałoby je jakoś zmodyfikować na potrzeby forum. Przykładowo zmieniliśmy tak umiejkę Pressure albo przedmiot do trzymania Cleanse Tag.

Wątek będzie otwarty cały czas i po prostu, kiedy ktoś natknie się na taki problematyczny atak/ablitkę/przedmiot/whatever, niech pisze. Byłoby też miło, gdyby podawał od razu swoją propozycję na zmianę działania owego czegoś, a jeśli nie ma żadnego pomysłu to trudno, wymyślimy wspólnie :) I tu też prośba do wszystkich, żeby śmiało dawali swoje sugestie.

Przy okazji przypomnę o istnieniu wątku "Błędy w spisie umiejętności.", gdzie zgłaszamy źle przetłumaczone umiejki.

Księciu - 2017-08-13, 21:56

Forewarn to umiejętność, która pozwala na sprawdzenie najsilniejszego ruchu przeciwnika. My na forum mamy możliwość na sprawdzenie sobie całego movesetu przeciwnika, więc Forewarn traci sens. Skoro jednak ta umiejka jest tłumaczona na polski jako "Uprzedzony", możemy kombinować tutaj ze zwiększoną szansą na unik (pierwszego) ruchu ofensywnego, nie ważne czy special czy nie.
Księciu - 2017-08-13, 22:05

Anticipation, podobnie jak Forewarn, ostrzega nas przed znanymi przez przeciwnika ruchami, które są dla nas superefektywne i KO. My na forum mamy możliwość na sprawdzenie sobie całego movesetu przeciwnika, więc bez sensu.
Przewidywanie, bo tak tłumaczona na polski może być ta umiejętność, mogłaby mieć efekt taki: niweluje pierwszy ofensywny ruch superefektywny lub ruch KO. Trochę mocne, więc jeszcze jedną propozycją jest tak jak z Forewarn, czyli: zwiększoną szansą na unik (pierwszego) ruchu superefektywnego oraz KO.

Daisy7 - 2017-08-13, 22:46

Forewarn - brzmi okey (z tym pierwszym), ale po primo - o ile zwiększa szansę na unik, po secundo - chodzi ogólnie pierwszy ruch ofensywny w całej walce, czy każdy pierwszy w każdej turze/kolejce? Bo według mnie byłoby okey coś takiego: W każdej turze zwiększa szansę o jeden poziom (12,5%) na uniknięcie pierwszego ofensywnego ataku zadanego przez rywala.

Anticipation - to pierwsze może i mocne, ale nie na forum, gdy rywal widzi, jaką ablitkę ma przeciwnik, bo raczej nie będzie kazał swojemu Pokemonowi używać ciosu, który nic nie zdziała. Także uśmiechałabym się ku tej drugiej opcji i podobnie jak przy Forewarnie dała, że dot. każdej tury i szansa jest zwiększona o jeden poziom. I z tym "pierwszego", bo tak do każdego to zbyt op ;;

Księciu - 2017-08-13, 23:21

Dla mnie brzmi okej. ;)
Kaiwe - 2017-08-16, 08:43

A ja się zastanawiam po co są takie przedmioty do trzymania jak:
Flame/Toxic Orb, Smoke Ball, Laggin Tail, Exp. Share, Eject Button, Choice Specs i Choice Scarf

Na forum ich działanie moim zdaniem jest bez sensu i równie dobrze może ich nie być.

DJSonaX - 2017-08-16, 09:43

"Flame/Toxic Orb, Smoke Ball, Laggin Tail, Exp. Share, Eject Button" te przedmioty są akurat przydatne (mniej lub bardziej), to zależy kto jak bardzo zna się na mechanice walka.
Flame Orb jest używany głównie z pasywką "Guts", które sprawia, że pokemon zyskuje +50% siły ataku, gdy ma nałożony status.
Toxic Orb może też być użyty z Guts, ale głównie używa go Zangoose z Toxic Boost i Gliscor z Breelomem bo mają pasywki Poison Heal, które sprawia, że trucizna ich leczy zamiast ranić. Do tego można też używać tego do trick/switchero, gdzie zamieniasz się z przedmiotem z przeciwnikiem.
Smoke Ball i Laggin Tail to akurat przyznam, że to mało przydatne przedmioty, ale takie same są w grach.
Eject Button może być przydatny w walce, to taka darmowa zmiana pokemona, gdy sytuacja staje się dla niego nie najlepsza.
Exp. Share też jest dobre, choć można by podkręcić go do tego, co mam w grach, czyli daje expa naszymi wszystkim pokom, a nie tylko temu, co je trzyma.

Choice przedmioty to niestety inna bajka. Smutne jest to, że te 3 przedmioty, co w grach są genialne i mega przydatne, na naszym forum są najgorszymi przedmiotami do trzymania.
Choice przedmioty dodają plus 50% danej statystyki, ale blokują pokemona na tylko jednym ataku. Na naszym forum w taktyce można używać 4 ataki, więc widać dlaczego te przedmioty są beznadziejne.
Według mnie można w bardzo prosty sposób naprawić te przedmioty.
Zamiast zamknięciu na jednym ataku, pokemon zostaje zamknięty na 4.
Po wystawieniu pokemona, gracz podaję taktykę składającą się z czterech ataków i do póki pokemon jest na polu, może używać tylko tych 4 ataków, a może jedynie zmieniać ich kolejność.
Sprawi to, że mamy 4 ataki z mocą +50% i choć to op, przeciwnik będzie wiedział jakie ataki będziemy używać i jeżeli jest sprytny, obejdzie je tak, że zyska dzięki temu przewagę.
To jest jedyne i słuszne rozwiązanie, a problem nie polega na mocy przedmiotów, ale na tym, że nasz system forumowy jest mocno połamany.
Sheer Force + Life Orb dają nam za free +63% mocy, a jedyny minus jest to, że trzeba używać ataków mający dodatkowy efekt (np. nałożenie statusu, obniżenie statystyk).
Natomiast Belly Drum, ruch który maskuje nam atak do końca, czyli bodajże do 0,6, zabiera nam połowę hp. Belly Drum jest jedynym ruchem, co maksuje do końca jakąkolwiek statystykę, a wciąż jest całkowicie przyćmiony przez przedmiot + pasywka.

SayuriSagi - 2017-08-16, 10:17

Wtrącę swoje trzy grosze - Smoke Ball faktycznie może faktycznie być mało przydatny, gdyż chociaż zapewnia pewną ucieczkę z walki z dzikim stworkiem (jeśli ktoś nie chce bić się z danym Pokemonem, to może skorzystać), jednak MG mogą właściwie ominąć to zsyłając na gracza kolejnego takiego samego Pokemona.
Laggin Tail natomiast nie jest aż tak "bezużyteczny", ponieważ jest parę ataków, które zyskują dodatkowy efekt/zadają więcej obrażeń, jeśli użytkownik nie atakuje jako pierwszy. Taki Revenge podwaja swoją moc (60 -> 120), jeśli użytkownik oberwał ciosem od przeciwnika w tej samej turze. Dokładnie tak samo jest z Avalanche i jeszcze kilka ataków, ale teraz nie będę ich szukać.

Przy okazji ataków, które na forum na chwilę obecną są bezużyteczne:

Cytat:
Grudge - If the user faints, the user's grudge fully depletes the PP of the opponent's move that knocked it out.


W grze zeruje PP ataku, którym użytkownik został pokonany. Mam taki luźny pomysł, czy by nie zmienić tego na zablokowanie tego ciosu do końca walki / na kilka tur (wtedy działałby właściwie jak zwykłe Disable).

Cytat:
Spite - The user unleashes its grudge on the move last used by the target by cutting 4 PP from it.


Może tak samo, jak przy ataku wyżej?

Kaiwe - 2017-08-16, 13:56

W naszym systemie to ja uważam, że jak się walczy to lepiej atakować jako pierwszy więc wątpię by ktoś w ogóle tak Laggin Tail swojemu pokemonowi.
Huntress - 2018-04-03, 15:40

Forewarn - Pozwala zobaczyć nazwę najsilniejszego ataku przeciwnika.

Zdaje mi się, że jest to raczej useless umiejętność, bo na forum każdy ma dostęp do KP przeciwnika i sam może sobie to sprawdzić. A w przygodzie? No sam nie wiem, czy opłaca się mieć tą umiejętność, skoro można wziąć inną, która będzie dawała mu jakąś przewagę albo cokolwiek.

Księciu - 2018-04-04, 02:03

Masz jakąś propozycję, jak to zmienić?
Huntress - 2018-04-04, 02:18

Hm, fajnie, gdyby nie straciło swojego głównego sensu. Kompinowałbym coś właśnie z tym najsilniejszym atakiem. Może umiejętność broni użytkownika przed najsilniejszym atakiem przeciwnika? Albo zwiększa jakąś statystykę za każdym razem, gdy użytkownik oberwie takim atakiem (albo ogólnie czymś superefektywnym, chociaż nie wiem czy to już nie too strong).
Daltonis - 2018-04-04, 15:56

Może np. zmniejsza siłę danego ataku o 30%? Albo o jakąś inną ilość.
Daisy7 - 2018-04-04, 23:15

Z tego co widzę, Forewarn był już poruszany wyżej, tylko nie doszło w końcu do porozumienia. Wyszło coś takiego: "W każdej turze zwiększa szansę o jeden poziom (12,5%) na uniknięcie pierwszego ofensywnego ataku zadanego przez rywala", co zaakceptował Ksioteł i ja. Co o tym sądzicie?

Natomiast podobnie działająca ablitka - Anticipation miałaby brzmieć: "W każdej turze zwiększa szansę o jeden poziom (12,5%) na uniknięcie pierwszego superefektywnego ruchu lub KO zadanego przez rywala. " Co o tym sądzicie?

Propozycję są takie, żeby niejako nawiązać do prawdziwych działań owych ablitek, czyli zamiast przewidywania/ostrzegania o ruchach rywali mielibyśmy zwiększoną szansę na uniknięcie pierwszych ataków ofensywnych/superefektywnych lub KO. Myślę, że to nieco ciekawsza opcja niż po prostu obniżenie tym atakom siły.

Sosik - 2018-04-04, 23:45

Brzmi okej jak na moje, chociaż takie "najsilniejszy atak w co drugiej/trzeciej turze, który okaże się być także superefektywny, traci swoja przewagę" też byłoby dość ciekawe. Albo jako bonus do tamtego, albo ogólnie jako nowe znaczenie umiejętności.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group