To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

Archiwum Propozycji - Przedmioty 'Choice'

Daltonis - 2018-03-13, 21:54
Temat postu: Przedmioty 'Choice'
~WSTĘP~

Sprawa jest krótka i prosta: re-work przedmiotów typu 'Choice' (Choice Band, Choice Specs, Choice Scarf).

W grach i walkach online te trzy przedmioty są potencjalnie jednymi z najczęściej używanych i najsilniejszych przedmiotów (o ile są w dobrych rękach). W skrócie dla osób które może nie miały styczności z tymi przedmiotami, lub po prostu nie pamiętają: wzmacniają one statystykę ataku, sp. ataku lub szybkości o 50% na koszt bycia zmuszonym do używania tego samego ataku do momentu wymiany Poka lub jego pokonania.

~PROBLEM~

Na chwilę obecną, na forum nie ma żadnego powodu, dla którego ktokolwiek, kiedykolwiek miałby ich używać. W przeciwieństwie do gier, tu Pokemony nie mają żadnego ogranicznika jeżeli chodzi o ilość posiadanych ataków, dodatkowo dany Pokemon w danej turze może użyć określonej liczby ataków (to było 4 czy 5, poprawcie mnie bo nie pamiętam). Oznacza to, że te 3 przedmioty obecnie mają tylko i wyłącznie jedno zastosowanie: pieniądze.

~ROZWIĄZANIE~

Proponowałbym więc delikatną zmianę w działaniu tych itemów na potrzeby forum. Jeżeli Pokemon będzie trzymał jeden z tych przedmiotów, otrzyma zwiększoną odpowiednią statystykę (może nie o 50% nad tym też można popracować) ale będzie wykonywał o jeden atak mniej.
Myślę, że poza zwykłym zastosowaniem tego przedmiotu gracze będą mogli nawet posłużyć się ruchem 'Trick' i ograniczyć tym samym ilość możliwych ruchów przeciwnika z jednoczesnym ryzykiem związanym ze zwiększeniem im siły. Ale co też taki Pokemon jak Milotic zrobi ze zwiększoną statystyką ataku, lub jeden z najwolniejszych Pokemonów ze zwiększoną statystyką szybkości (która i tak nie zwiększy mu jej na tyle, żeby prześcignąć naturalnie szybkiego mona).

Dziękuje za uwagę i proszę o opinie na ten temat :3
~Dalto

Bella Premunt - 2018-03-13, 23:48

Hm... Mi do głowy wpadł taki pomysł, żeby pokemon, który używa tego samego ataku drugi i kolejne razy to dana statystyka jest zwiększona o 50%? I tak dopóki nie przestanie atakować danym ruchem? Wtedy jeden atak miałby normalna siłę, a dopiero powtórne tego użycie skutkowałoby zwiększeniem. Moim zdaniem, bardziej to pasuje do przedmiotów typu choice i to taka tylko luźna propozycja
Daltonis - 2018-03-14, 13:24

Można by to było jakoś wkręcić, jednak koliduje to z zasadą, że można używać max. 2 razy tego samego ruchu podczas jednej tury. Poza tym, odbierało by to jakikolwiek negatywny efekt narzucony przez ten przedmiot, a 50% boosta do jednej ze statystyk to nie mało jak na item bez żadnych efektów ubocznych.

Trzymałbym się jednak przy swojej wersji. Wtedy pozostają dodatkowe obrażenia/szybkość a nadal wchodzi w grę negatywny efekt w postaci ograniczenia możliwych akcji do 3 (podobnie jak w przypadku zdolności 'Pressure').

Keisuke - 2018-03-14, 20:09

Daltonis napisał/a:
Myślę, że poza zwykłym zastosowaniem tego przedmiotu gracze będą mogli nawet posłużyć się ruchem 'Trick' i ograniczyć tym samym ilość możliwych ruchów przeciwnika z jednoczesnym ryzykiem związanym ze zwiększeniem im siły. Ale co też taki Pokemon jak Milotic zrobi ze zwiększoną statystyką ataku, lub jeden z najwolniejszych Pokemonów ze zwiększoną statystyką szybkości (która i tak nie zwiększy mu jej na tyle, żeby prześcignąć naturalnie szybkiego mona).


Zacznę od tej części, generalnie na Showdownie można spotkać się czasem z taktyką(a przynajmniej kiedyś można było), że wykorzystuje się Trick, aby właśnie "ofiarować" przeciwnikowi jakiś Choice, który będzie zwiększał nieprzydatną dla niego statystykę(np. Rhyperior z Choice Specs), to całkiem niezły paraliż.

Bella Premunt napisał/a:
Hm... Mi do głowy wpadł taki pomysł, żeby pokemon, który używa tego samego ataku drugi i kolejne razy to dana statystyka jest zwiększona o 50%? I tak dopóki nie przestanie atakować danym ruchem? Wtedy jeden atak miałby normalna siłę, a dopiero powtórne tego użycie skutkowałoby zwiększeniem.


Takie coś odpada, po pierwsze jak Daltonis stwierdził takie coś koliduje z zasadę o używaniu dwóch ruchów w walce, po drugie 50% wciąż jest wielkie wzmocnienie, doskonale zdaje sobie z tego sprawę nie raz licząc walki, widzę że te % mają ogromne znaczenie, dlatego coś takiego odpada.

Generalnie zgadzam się na pomysł z zastosowaniem analogicznej sytuacji co w Pressure, czyli zmniejszenie ruchu o jeden, czemu zmniejszenie o jeden, a nie ograniczenie do 3? Ponieważ biorąc teoretyczną sytuację, gdy pok z "choice" walczy z pokiem z "Pressure" sprawia, że zdolność tego drugiego jest bezużyteczna. Niby pierdoła, a jednak cieszy. Jeżeli chodzi o Boost do statów to proponuje ustalić coś w granicach 20/30% To jest kwestia do ustalenia, aczkolwiek, generalnie, mimo wszystko, skłaniałbym się przy 30%. To tyle, dziękuje, jeszcze mam moda od walk i sędziowania więc moje zdanie ma lekkie znaczenie ;;

Co do walk liderskich, odpisy w piątek, pysie :*

Daltonis - 2018-03-14, 20:31

Cytat:
Generalnie zgadzam się na pomysł z zastosowaniem analogicznej sytuacji co w Pressure, czyli zmniejszenie ruchu o jeden, czemu zmniejszenie o jeden, a nie ograniczenie do 3? Ponieważ biorąc teoretyczną sytuację, gdy pok z "choice" walczy z pokiem z "Pressure" sprawia, że zdolność tego drugiego jest bezużyteczna.


Tu się jak najbardziej zgodzę. Dodaje to kolejny element do przeanalizowania przed walką w momencie wyposażania monów w itemy. Czy warto zaryzykować z boostem na rzecz zmniejszenia ilości możliwych akcji aż o 2 w przypadku walki z Pokemonem ze zdolnością 'Pressure'?

Cytat:
Jeżeli chodzi o Boost do statów to proponuje ustalić coś w granicach 20/30% To jest kwestia do ustalenia, aczkolwiek, generalnie, mimo wszystko, skłaniałbym się przy 30%.


Tak, tu chciałem, żeby wypowiedziała się osoba która się zajmuje walkami i z autopsji zna konsekwencje boostów do statystyk. Myślę, że możemy śmiało dać 30%, ze względu na to, że zwykłe przedmioty dające dodatkową siłę kręcą się w pobliżu 20% i nie mają żadnych efektów ubocznych przy ich zastosowaniu.

SayuriSagi - 2018-03-16, 19:25

Cytat:
Myślę, że możemy śmiało dać 30%, ze względu na to, że zwykłe przedmioty dające dodatkową siłę kręcą się w pobliżu 20% i nie mają żadnych efektów ubocznych przy ich zastosowaniu.


Jestem jak najbardziej za, ponieważ te 50% to prawie całe możliwe wzmocnienie dozwolone na forum (75% na daną statystykę) i byłoby po prostu zbyt OP moim zdaniem. W niektórych przypadkach walka mogłaby wtedy skończyć się już po zadaniu jednego-dwóch ciosów.

Jeśli zaś chodzi o samo działanie Choice'ów, to jestem za tym, aby wprowadzały ograniczenie ruchów do 3, zamiast o jeden. Według mnie już samo bycie pozbawionym możliwości wykonania jednego ruchu jest mało wygodne dla walczącego, a zostawienie go tylko przy dwóch oznaczałoby właściwie pewną przegraną.

Keisuke - 2018-03-16, 21:11

SayuriSagi napisał/a:
Jeśli zaś chodzi o samo działanie Choice'ów, to jestem za tym, aby wprowadzały ograniczenie ruchów do 3, zamiast o jeden. Według mnie już samo bycie pozbawionym możliwości wykonania jednego ruchu jest mało wygodne dla walczącego, a zostawienie go tylko przy dwóch oznaczałoby właściwie pewną przegraną.


Rozumiem Twój punkt widzenia, lecz jak wcześniej wspomniałem, w przypadku walki pokemona mającego "Choice" z pokemonem mającym umiejętność Pressure, powoduje że pokemon z przedmiotem właściwie walczy bez przeszkód, dwa ruchy to rzeczywiście mało, ale właśnie po to trzeba się zastanowić nad wybraniem odpowiedniego przedmiotu, by potem nie żałować.

Gwen Brown - 2018-03-16, 21:20

Powiem tak- nie wiem, nie znam się, Kei umie w walki i system, więc totalnie zdaję się na niego w tej kwestii xD

Wiem, że brzmi to głupio, ale to najpoważniejsza powaga z mojej strony. Nie lubię naszego forumowego systemu, korzystam wyjątkowo rzadko i tylko kiedy już ni choroby nie da się przymknąć na niego oka, więc... no, siłą rzeczy nie do końca ogarniam te wszystkie niuanse. Jak Kei rzecze, że coś (w kwestii walk rzecz jasna) się da i ma to sens, to ja mu wierzę i przyklepuję ;)

Daltonis - 2018-03-16, 21:47

Cytat:
Jeśli zaś chodzi o samo działanie Choice'ów, to jestem za tym, aby wprowadzały ograniczenie ruchów do 3, zamiast o jeden. Według mnie już samo bycie pozbawionym możliwości wykonania jednego ruchu jest mało wygodne dla walczącego, a zostawienie go tylko przy dwóch oznaczałoby właściwie pewną przegraną.


Tutaj właśnie nie wiem co zrobić, bo jestem w stanie wyobrazić sobie bardzo trudną sytuację. Pokemon ze zdolnością 'Pressure' posiada jednego z Choice itemów i używa ataku Trick. Tym samym ogranicza przeciwnika do 2 ruchów czy tego chce czy nie. Było by to aż zbyt OP. Więc albo zatrzymujemy ograniczenie ruchów na 3, albo robimy tak, że Pokemon z 'Pressure' nie może wymienić tych przedmiotów.

Keisuke - 2018-03-18, 12:15

Daltonis napisał/a:
Cytat:
Jeśli zaś chodzi o samo działanie Choice'ów, to jestem za tym, aby wprowadzały ograniczenie ruchów do 3, zamiast o jeden. Według mnie już samo bycie pozbawionym możliwości wykonania jednego ruchu jest mało wygodne dla walczącego, a zostawienie go tylko przy dwóch oznaczałoby właściwie pewną przegraną.


Tutaj właśnie nie wiem co zrobić, bo jestem w stanie wyobrazić sobie bardzo trudną sytuację. Pokemon ze zdolnością 'Pressure' posiada jednego z Choice itemów i używa ataku Trick. Tym samym ogranicza przeciwnika do 2 ruchów czy tego chce czy nie. Było by to aż zbyt OP. Więc albo zatrzymujemy ograniczenie ruchów na 3, albo robimy tak, że Pokemon z 'Pressure' nie może wymienić tych przedmiotów.


Wszystko fajnie i spoko, tylko co w sytuacji w której człowiek TRZYMAJĄCY "Choice" walczy z pokemonem z Pressure. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego(pisze enty raz), że używanie dwóch ruchów na turę jest OP, ale takie jest już życie. Nadal jestem za swoją opcją, że Choice zmniejsza używanie ruchów o jeden, zwiększając statystykę o 30%

Daltonis - 2018-03-18, 12:56

Cytat:
Wszystko fajnie i spoko, tylko co w sytuacji w której człowiek TRZYMAJĄCY "Choice" walczy z pokemonem z Pressure. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego(pisze enty raz), że używanie dwóch ruchów na turę jest OP, ale takie jest już życie. Nadal jestem za swoją opcją, że Choice zmniejsza używanie ruchów o jeden, zwiększając statystykę o 30%


Popieram.

Daisy7 - 2018-03-18, 14:43

Keisiak napisał/a:
Nadal jestem za swoją opcją, że Choice zmniejsza używanie ruchów o jeden, zwiększając statystykę o 30%.

Walki mnie zbytnio nie jarają, ale jeśli chcecie zmienić działanie Choiców, to jestem za tym rozwiązaniem.

Did - 2018-03-18, 14:49

Popieram Keia, tylko on ma tutaj rację. <3
Huntress - 2018-03-18, 14:58

Skoro żadnego admina nie jarają walki, to proponuję uczynić adminem tego, kogo te walki jarają, tj. Keia. Kto jest za? <3
Daisy7 - 2018-03-18, 15:04

Skąd wiesz, że jego jarają? Może on to robi z przymusu złego admina :I


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group