To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

Archiwum Propozycji - Poziom za przegraną?

Daisy7 - 2018-04-07, 15:24
Temat postu: Poziom za przegraną?
Wiem, że to brzmi nieprawdopodobnie, ale mamy pewną lukę w regulaminie. Ok, nie tyle w regulaminie co tutaj. Przy "walka w przygodzie" znajduje się informacja "Przypominam, że trzeba wykończyć rywala całkowicie, bo gdy łapiesz Pokemona, Twój stworek nie zdobywa poziomu!". Okazało się, że niektórzy rozumieją to jako "poziom zdobywasz tylko za wygraną; jak przegrasz albo złapiesz Poka, to nie dostajesz lvl", a inni jako "poziomu NIE zdobywasz tylko wtedy, jak złapiesz Poka". O ile to, że stworek nie zdobywa lvl, jeśli chwytasz Poka, z którym walczył, brzmi okey, bo w końcu zdobycie nowego członka drużyny to wystarczające wynagrodzenie za brak exp, o tyle smutno, kiedy dzielnie walczył, trener się naprodukował przy taktykach, ale niestety potworek przegrał i bum - nie dostaje nic. Teoretycznie w grach tak jest, ale tam nie piszesz kilku taktyk, żeby zwyciężyć ;; Według mnie, nawet jeśli Pokemon przegra, to zdobył jakieś doświadczenie i nauczył się czegoś na własnych błędach, dlatego pozwoliłabym (czy raczej oficjalnie zatwierdziła, żeby było jasne dla wszystkich), aby maluch za przegraną również zdobywał poziom. Tylko może zamiast 0-3lvl (jak w przypadku wygranej) to z przedziału 0-2lvl. A i te inne przedziały również bym nieco zmodyfikowała, mianowicie:

Cytat:
~ Zdobywanie poziomów ~

Możliwe są połówki poziomów. W walkach/treningach odbywających się w przygodzie MG przyznaje poziom adekwatny do stopnia trudności walki/treningu.

1. Walka w przygodzie:
- od 0 do 3lvl, jeśli wygrasz
- od 0 do 2lvl, jeśli przegrasz
~ Przypominam, że gdy łapiesz Pokemona, Twój stworek nie zdobywa poziomu! ~
2. Trening Pokemona w przygodzie:
- od 0 do 1,5lvl
3. Pojedynek z innym graczem:
- 3lvl, 2lvl lub 1lvl, jeśli wygrasz (zdobywa zwycięzca w zależności od przewagi typu: jeśli Twój Pok miał przewagę, zdobywa 1lvl; jeśli nie było przewagi typów, zdobywa 2lvl; jeśli Twój Pok miał typ podatny na typ przeciwnika, zdobywa 3lvl)
- 1,5lvl, 1lvl lub 0,5lvl, jeśli przegrasz (zdobywa przegrany w zależności od przewagi typu: jeśli Twój Pok miał przewagę, zdobywa 0,5lvl; jeśli nie było przewagi typów, zdobywa 1lvl; jeśli Twój Pok miał typ podatny na typ przeciwnika, zdobywa 1,5lvl)
4. Walka z liderem, E4 i championem:
- od 0,5 do 4lvl, jeśli wygrasz
- od 0 do 3lvl, jeśli przegrasz
5. Pokazy
- 4lvl (zdobywa zwycięzca pokazów dla Pokemona startującego).
6. Rare Candy, Enigma Berry:
- podanie cukierka Rare-Candy, który dodaje wybranemu Pokemonowi 1lvl lub Enigma Berry dodającego 0,5lvl.
7. Mini-event:
- w zależności od szczęścia, wylosowany gatunek Pokemonów lub wszystkie Poki danego typu zdobywają 0,5lvl albo 1lvl.
8. Dodatkowe opcje:
- bardzo rzadko zdarza się, że ileś poziomów Pokemon może zdobyć w np. evencie lub innej atrakcji (informuje o tym mod/admin/inna wyznaczona osoba).


Ankieta potrwa tydzień. Nie można głosować z kilku kont.


Widzicie, nawet Dejzu potrafi zaproponować coś na korzyść graczy, o ile dotyczy to przygód ;-;

Lisek Chytrusek - 2018-04-07, 15:27

A można dać +2 za jakiś super trening (w końcu to się odbywa tylko w przygodzie i może mieć przeróżne formy), żeby było ładnie i równo? Precz z połówkami. >_>'
Poza tym szczegółem Shuu jest na tak. ♥

I DLACZEGO DOPIERO TERAZ?!


A kto na to zwrócił uwagę to już nie napisze. ;v

Daisy7 - 2018-04-07, 15:32

Myślę, że jak trening będzie wymagający, to można zwiększyć do tych 2lvl. Why not.

Bo wcześniej nikt nie zwrócił uwagi .-.

DZIĘKUJCIE SHU, TO ONA ROZPOCZĘŁA WALKĘ O PRAWA DLA PRZEGRANYCH POKEMONÓW! XOXO

Profesor Voriarty - 2018-04-07, 16:01

Jak najbardziej, to jest nie tylko bardziej satysfakcjonujące dla gracza rozwiązanie, ale też sensowne pod względem fabularnym.
Jestem też za zwiększeniem maksymalnej liczby leveli za trening do 2.

Kyuubi - 2018-04-07, 18:38

Przeciw.
Od dwóch generacji w grach zdobywamy doświadczenie za łapanie pokemona. ;/
Na forum też miałoby to więcej sensu.

Daisy7 - 2018-04-07, 18:41

Ooo, nie wiedziałam ;o
W takim razie jakiś symboliczny np. 1lvl można dać, aczkolwiek tylko w sytuacji, kiedy łapie się Poka w przygodzie podczas walki (i ofc temu stworkowi, co z nim walczył), a nie za każdego zdobytego gdziekolwiek i w jakikolwiek sposób ;;

Mhrok - 2018-04-07, 18:52

Tak jak Kyuu, jestem za wprowadzeniem poziomów za złapanie pokemona. Walka to walka i fabularnie może to być wyjaśnione, że pokemon czegoś się uczy. W końcu co go obchodzi, że jego trener będzie miał nową zabawkę do przytulania nowego pokemona? I myślę, żeby było to po prostu 50% tego, co pokemon zdobyłby w przypadku pokonania pokemona.
Daisy7 - 2018-04-07, 18:59

Może być i tak tylko żeby nie było zabawy z 0,25lvl ;-;
Mhrok - 2018-04-07, 19:05

Tyle że gdzieś jest napisane, że min. to jest 0,5lv, także nie ma problemu :v
Daisy7 - 2018-04-15, 15:00

Okey, czas na głosowanie dobiegł końca i jak widać po wynikach (12 na tak i 2 na nie), zdecydowana większość popiera wprowadzenie zmian dot. zdobywania poziomów (przede wszystkim tych za przegraną). Idę więc zedytować odpowiedni wątek, a temat zamykam ~

Dziękuję wszystkim, którzy zagłosowali o/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group