Pokemon Crystal Strona Główna Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady i system walk
Autor Wiadomość
Daisy7 


Wiek: 25
Dołączyła: 25 Mar 2016
Posty: 6144
Skąd: niedaleko Lublina ;'3
Wysłany: 2016-04-23, 12:18   Zasady i system walk


Poniższe zasady i system walk obowiązują w pojedynkach z crystalowymi liderami, pojedynkach między userami oraz forumowych eventach (chyba, że organizator eventu zdecyduje inaczej). Mistrzowie gier nie mają obowiązku prowadzenia walk swoim graczom w ich przygodach według tych zasad i systemu.


~ Zasady obowiązujące w walkach ~

1. Zabronione jest kupowanie TM'ów, HM'ów oraz MT'ów i używanie ich na walczącym stworku, licząc od momentu wysłania sędziemu składu, którym posłużymy się w pojedynku.
2. Licząc od momentu wysłania sędziemu składu, którym posłużymy się w pojedynku, zabronione jest podawanie Pokemonowi przedmiotów mających wpływ na starcie (jagody, itemy do trzymania). Tyczy się to również zmieniania form Pokemonów poprzez podanie im jakiegoś przedmiotu (np. podanie Oricorio w trakcie walki nektaru czy zmiana trzymanego przez Silvally’ego Memory).
3. Nie można więcej niż raz użyć takiej samej taktyki w jednej walce.
4. Post w walce nie może być edytowany pod kątem taktyki (np. zmiana ruchu bądź ich kolejności, dopisek o wykonaniu uniku itp.). Dozwolone jest edytowanie go jedynie w celach estetycznych (np. poprawienie literówek, upiększenie wizualne obrazkiem, dodanie tła muzycznego), które nie mają wpływu na przebieg walki.
5. Pokemon może użyć max. 4 ataki na jedną turę bez względu na to, ile z nich się powiedzie.
6. W taktyce można użyć maksymalnie dwa razy ten sam atak bez względu na to, czy ruchy się powiodą. Zasada nie obowiązuje, jeśli Pokemon posiada tylko jeden ruch.
7. Zmiany statusów (poparzenie, zamrożenie, sen, paraliż, zatrucie, ciężkie zatrucie, konfuzja) nakładają się na siebie w pojedynkach.
8. Ataki podnoszące i obniżające statystyki zatrzymują się na 75% i nie da się bardziej podwyższyć/obniżyć danej statystyki.
9. Pokemon może podczas walki zostać uzdrowiony przy pomocy potiona bądź innego medykamentu (jeśli gracz posiada owe lekarstwo w KP). Użycie przedmiotu leczącego zabiera userowi możliwość wykonania jednego z czterech dostępnych na turę ciosów.
9.2 Walczący może użyć maksymalnie jednego medykamentu na walkę.
10. Każdy walczący Pokemon może użyć tylko raz w pojedynku atak przywracający połowę lub więcej maksymalnego HP stworka bez względu na to, czy ruch się powiedzie.
11. Każdy walczący Pokemon może użyć ataki typu Protect, Detect max. 2 razy na całą walkę bez względu na to, czy ruch się powiedzie.
12. Pokemon może użyć max. 4 ataki usypiające podczas całej walki, bez względu na to, ile z nich się powiedzie.
13. Ruch Teleport nie działa w walkach.
14. Wszyscy walczący (w tym crystalowi liderzy) mają obowiązek wysłania sędziemu na PW składu Pokemonów, którymi będą walczyć. Muszą też zaznaczyć, którego z nich wybierają na początek (później Pokemony wystawia się już normalnie w poście, rzecz jasna tylko z pośród tych, które podaliśmy sędziemu w składzie). Sędzia nie może nikomu zdradzić składów wybranych przez walczących.
14.2 Na wysłanie składów walczący mają tyle czasu, ile na odpis w pojedynku, licząc od momentu ustalenia szczegółów dotyczących pojedynku (w przypadku walki z liderem crystalowym, czas liczy się od momentu pojawienia się wątku z walką).
15. Sędzia zobowiązany jest do opisania przebiegu walki, podania statystyk życia Pokemonów walczących oraz kolejności odpisu w następnej turze przy każdym swoim poście (nie licząc ostatniego - wyników). Dodatkowo, jeśli zmianie ulegnie pogoda, sędzia również ma obowiązek poinformowania o tym walczących.
16. W walce można użyć tylko jednego mega Pokemona bez względu na to, czy wchłonął już Mega Stone, czy ma go jako przedmiot do trzymania.
17. Pokemon może wykonać tylko jeden Z-Move na turę (czyli na jedną taktykę).
18. Po wykonaniu Z-Move, Pokemon nie może użyć w następnej turze żadnego Z-Move, dopiero w tej jeszcze dalszej (np. w pierwszej taktyce jest Z-Move, w drugiej nie ma - odpoczynek, w trzeciej znów jest).


~ System wyliczania obrażeń ~
by Kyuubi


Przede wszystkim do oceny walki dwóch pokemonów należy wyliczyć sobie ich crystalowe statystyki. Robimy to według wzoru:
HP * 4
Atak / 2
Obrona / 3
Sp. Atak / 2
Sp. Obrona / 3
Szybkość bez zmian.

Na przykład weźmy Charizarda. Statystyki, które bierzemy jako bazę są najwyższymi możliwymi do osiągnięcia przez pokemona. Znajdują się one w ostatnim wierszu tabeli na Serebii.



Statystyki takiego Charizarda wynoszą więc:
HP 360*4 = 1440
ATK 293/2 = 146,5 ≈ 147
DEF 280/3 = 93,3 ≈ 93
S.ATK 348/2 = 174
S.DEF 295/3 = 98,3 ≈ 98
SPE 328

czyli

Charizard
HP 1440
ATK 147
DEF 93
S.ATK 174
S.DEF 98
SPEED 328

Załóżmy, że ów Charizard wojuje z Girafarigiem, którego statystyki crystalowe przedstawiają się tak:

Girafarig
HP 1376
AT 142
DF 84
SA 153
SD 84
SP 295

Podstawowym wzorem do obliczania obrażeń jest wzór:

(AT+BP-DF)*EF*STAB*BONUS*CRIT

gdzie:
AT - statystyka AT (atak) Pokemona atakującego
BP - Base Power używanego ataku
DF - statystyka DF (obrona) pokemona, który obrywa
EF - efektywność (np. ruch elektryczny na pokemonie wodnym ma tutaj *2)
STAB - same-type attack bonus - wynosi 1,5 jeśli pokemon używa ruchu swojego typu, np. Lapras Ice Beam lub Pikachu Thunderbolt
BONUS - wszelkie przeliczniki obrażeń, typu +10% ataku lub -20% obrony, liczone jako 1,1 dla 10%, 0,8 dla -20% itd. - bonusy się sumują, np. jeśli pokemon atakujący ma podwyższony atak o 30%, a pokemon atakowany obniżoną obronę o 20%, to się sumuje i mnożnik wynosi x1,5
CRIT - wynosi *1,5, jeśli cios był ciosem krytycznym

Oczywiście analogicznym odpowiednikiem dla ruchów specjalnych jest wzór
(S.AT+BP-S.DF)*EF*STAB*BONUS*CRIT
gdzie pod uwagę bierzemy statystyki ataku specjalnego oraz obrony specjalnej.

Przykładowo:
Załóżmy, że Charizard użył na Girafarigu ataku Flamethrower.

Jest to atak bazujący na ataku specjalnym (fizyczne mają pomarańczową gwiazdkę), o Base Power 90 i celności 100%. Dodatkowo ma on 10% szans na poparzenie przeciwnika.

(S.AT+BP-S.DF) *EF *STAB *BONUS *CRIT
(174+90-84) *1 *1,5 *1 *1 = 270
Taki atak odbierze Girafarigowi 270 HP.
Załóżmy jednak, że Charizard ma atak specjalny podniesiony o 20%, a Girafarig obniżoną specjalną obronę o 10% + cios był krytyczny. Wtedy przeliczenie wygląda tak:
(S.AT+BP-S.DF) *EF *STAB *BONUS *CRIT
(174+90-84) *1 *1,5 *1,3 *1,5 ≈ 527
Taki atak odbierze Girafarigowi 527 HP.

UWAGA! Jeśli atak + siła ataku - obrona wynosi mniej niż 1, to za wartość (np -12) wstawiamy 1. Sytuacja jedna na milion, ale może się zdarzyć.

BONUSY:
Ataki podnoszące i obniżające statystyki działają w następujący sposób:
Oddziaływujące na ATAK, OBRONĘ, S.ATAK, S.OBRONĘ, SZYBKOŚĆ - po 10% na stack. Przykładowo, jeden atak Growl da przeciwnikowi -10% ataku, zaś Swords Dance użyte przez Pokemona podniesie mu atak o 2 stacki, czyli 20% (sharply raises user's attack).
Oddziaływujące na CELNOŚĆ, SZANSĘ NA UNIK, SZANSĘ NA CIOS KRYTYCZNY - po 12,5% na stack, analogicznie do przykładu wyżej.
Ataki podnoszące i obniżające statystyki zatrzymują się na 75% i nie da się bardziej podwyższyć/obniżyć danej statystyki.

STATUS CONDITIONS:
Paraliż (Paralysis) - obniża prędkość do 50% prędkości początkowej, 25% szansy na niepowodzenie ataku.
Poparzenie (Burn) - -50% siły obrażeń zadawanych przez poparzonego atakami fizycznymi (Physical), odbiera 1/16 HP co turę.
Sen (Sleep) - uśpienie kompletnie odbiera pokemonowi możliwości do walki na 2-5 kolejek.
Zamrożenie - unieruchamia pokemona do czasu użycia na nim lub przez niego ognistego ataku.
Zatrucie (Poison) - odbiera pokemonowi 1/16 HP co turę.
Ciężkie zatrucie (Badly poisoned) - odbiera 1/16 HP w pierwszej turze, 2/16 w drugiej turze, 3/16 w trzeciej turze itd, stając się z każdą turą silniejsze.
Konfuzja (Confusion) - pokemon ma 67% szans na pomyślne wykonanie ataku, w przeciwnym wypadku odbiera sobie 1/16 życia.
Stchórzenie (Flinch) - uniemożliwia pokemonowi wykonanie ruchu zaplanowanego w jednej kolejce.

KOLEJKA A TURA:
Załóżmy, że MG pozwala Wam wykonać maksymalnie 4 ruchy w jednym odpisie. Oznacza to, że jedna tura ma 4 kolejki, w trakcie których Pokemony wykonują ataki. Innymi słowy, TURA składa się z wyznaczonej przez sędziego liczby KOLEJEK. Pozwala to na osłabienie statusu Sleep oraz w miarę normalne użytkowanie np. statusów pogodowych typu Sandstorm.

OBLICZANIE SZANSY:
- Podstawowa szansa na unik wynosi 12,5%, jeśli trener wspomni o uniku.
- Podstawowa szansa na cios krytyczny wynosi 12,5%.

Szanse wynoszące 12,5% oraz wielokrotności można obliczać z rzutu kością k8.
Pozostałe można wyrzucać na kości k10 lub k100.

Link do Kalkulatora Obrażeń autorstwa Kyuubi. Wszelkie prawa zastrzeżone kyuubaska industries, nie kopiować.
_________________
< 3
[ Charlie | box | bank | przygoda ]
< 3

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"

~ Tove Jansson, "Dolina Muminków w listopadzie"
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Graficy
Sojusznicy:

Panda
35451075
Yukiyorin

Did
44021735

Daisy7
ania.daisy7

Księciu
raivvitch

WAW Pokemon

SNM
SnM

PokeSerwis

Kurs Manga

Re:Start

Anime Centrum
anime online

Lucid Dream

Stray Dogs

Rainbow RPG
Rainbow RPG

Cytadela

Proelium

Riverdale

Eclipse
Eclipse

Oversoul

Morsmordre

Ninshu

Dragon - Space Trip
Dragonst

Nemea

Orchard Stable

Genetrix

Hetaliowe Awokado

Rabbit Doubt

France

New York City

Czarodzieje

Vampire Diaries
Vampire Diaries

Disney World

Sekret Miasta

Epoka Nordlingów

Skraj

Dragon Domination

Horizon

Valor

Into Darkness

Life Sucks

YLO

Inno Świat

Over Undertale
over-undertale

Dysharmonia

Eridani

Camp of shadows

Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Tvedeane

Kundle

Zmiennokształtni
www.zmiennoksztaltni.wxv.pl

Magic Lullaby

Black Butler
BlackButler

Hogwart Dream
HogwartDream

Maligna

FT Path Magician

Luciferum
Luciferum zaprasza!

Stado psów

Ninja Clan Wars

Mortis

Czarny Horyzont

Ardhi

Artemida - Warrior Cats

Drachen

The Avengers

Noctus

Kraina Snów

Dragon Ball - Another Universe

Wishtown

Hoshi Fusion

Spectrofobia

X-Men RPG

Virus

Mystery Town

Avengers Assemble

Bleach Other World
Bleach OtherWorld

Wizard's World

Król Lew PBF
Król Lew



Design by Did, Panda & Daisy7. Only for Pokemon Crystal
Copyright 2016 by Daisy7.

Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.

Pokemon Crystal launched 2011-03-23.