Pokemon Crystal Strona Główna Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ataki, umiejętności itp., które na forum nie mają sensu
Autor Wiadomość
Daisy7 


Wiek: 21
Dołączyła: 25 Mar 2016
Posty: 6144
Skąd: niedaleko Lublina ;'3
Wysłany: 2017-08-13, 18:40   Ataki, umiejętności itp., które na forum nie mają sensu

Jest kilka takich ataków, ablitek itp., które na forum są kompletnie bezsensowne. Jeszcze pal licho takie, które są mało pożyteczne, ale jednak jakiś sens mają. Gorzej z takimi, które dotyczą np. PP. Wypadałoby je jakoś zmodyfikować na potrzeby forum. Przykładowo zmieniliśmy tak umiejkę Pressure albo przedmiot do trzymania Cleanse Tag.

Wątek będzie otwarty cały czas i po prostu, kiedy ktoś natknie się na taki problematyczny atak/ablitkę/przedmiot/whatever, niech pisze. Byłoby też miło, gdyby podawał od razu swoją propozycję na zmianę działania owego czegoś, a jeśli nie ma żadnego pomysłu to trudno, wymyślimy wspólnie :) I tu też prośba do wszystkich, żeby śmiało dawali swoje sugestie.

Przy okazji przypomnę o istnieniu wątku "Błędy w spisie umiejętności.", gdzie zgłaszamy źle przetłumaczone umiejki.
_________________
< 3
[ Charlie | box | bank | przygoda ]
< 3

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"

~ Tove Jansson, "Dolina Muminków w listopadzie"
 
     
Księciu 
pstryk

Wiek: 26
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 1996
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-13, 20:56   

Forewarn to umiejętność, która pozwala na sprawdzenie najsilniejszego ruchu przeciwnika. My na forum mamy możliwość na sprawdzenie sobie całego movesetu przeciwnika, więc Forewarn traci sens. Skoro jednak ta umiejka jest tłumaczona na polski jako "Uprzedzony", możemy kombinować tutaj ze zwiększoną szansą na unik (pierwszego) ruchu ofensywnego, nie ważne czy special czy nie.
_________________


MXander Hale
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea
 
     
Księciu 
pstryk

Wiek: 26
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 1996
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-13, 21:05   

Anticipation, podobnie jak Forewarn, ostrzega nas przed znanymi przez przeciwnika ruchami, które są dla nas superefektywne i KO. My na forum mamy możliwość na sprawdzenie sobie całego movesetu przeciwnika, więc bez sensu.
Przewidywanie, bo tak tłumaczona na polski może być ta umiejętność, mogłaby mieć efekt taki: niweluje pierwszy ofensywny ruch superefektywny lub ruch KO. Trochę mocne, więc jeszcze jedną propozycją jest tak jak z Forewarn, czyli: zwiększoną szansą na unik (pierwszego) ruchu superefektywnego oraz KO.
_________________


MXander Hale
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea
 
     
Daisy7 


Wiek: 21
Dołączyła: 25 Mar 2016
Posty: 6144
Skąd: niedaleko Lublina ;'3
Wysłany: 2017-08-13, 21:46   

Forewarn - brzmi okey (z tym pierwszym), ale po primo - o ile zwiększa szansę na unik, po secundo - chodzi ogólnie pierwszy ruch ofensywny w całej walce, czy każdy pierwszy w każdej turze/kolejce? Bo według mnie byłoby okey coś takiego: W każdej turze zwiększa szansę o jeden poziom (12,5%) na uniknięcie pierwszego ofensywnego ataku zadanego przez rywala.

Anticipation - to pierwsze może i mocne, ale nie na forum, gdy rywal widzi, jaką ablitkę ma przeciwnik, bo raczej nie będzie kazał swojemu Pokemonowi używać ciosu, który nic nie zdziała. Także uśmiechałabym się ku tej drugiej opcji i podobnie jak przy Forewarnie dała, że dot. każdej tury i szansa jest zwiększona o jeden poziom. I z tym "pierwszego", bo tak do każdego to zbyt op ;;
_________________
< 3
[ Charlie | box | bank | przygoda ]
< 3

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"

~ Tove Jansson, "Dolina Muminków w listopadzie"
 
     
Księciu 
pstryk

Wiek: 26
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 1996
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-13, 22:21   

Dla mnie brzmi okej. ;)
_________________


MXander Hale
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea
 
     
Kaiwe 
Creator of the Universe


Wiek: 20
Dołączyła: 24 Kwi 2016
Posty: 3073
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2017-08-16, 07:43   

A ja się zastanawiam po co są takie przedmioty do trzymania jak:
Flame/Toxic Orb, Smoke Ball, Laggin Tail, Exp. Share, Eject Button, Choice Specs i Choice Scarf

Na forum ich działanie moim zdaniem jest bez sensu i równie dobrze może ich nie być.
_________________

------------
 
     
DJSonaX 
Medicine


Wiek: 16
Dołączyła: 19 Lip 2016
Posty: 734
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2017-08-16, 08:43   

"Flame/Toxic Orb, Smoke Ball, Laggin Tail, Exp. Share, Eject Button" te przedmioty są akurat przydatne (mniej lub bardziej), to zależy kto jak bardzo zna się na mechanice walka.
Flame Orb jest używany głównie z pasywką "Guts", które sprawia, że pokemon zyskuje +50% siły ataku, gdy ma nałożony status.
Toxic Orb może też być użyty z Guts, ale głównie używa go Zangoose z Toxic Boost i Gliscor z Breelomem bo mają pasywki Poison Heal, które sprawia, że trucizna ich leczy zamiast ranić. Do tego można też używać tego do trick/switchero, gdzie zamieniasz się z przedmiotem z przeciwnikiem.
Smoke Ball i Laggin Tail to akurat przyznam, że to mało przydatne przedmioty, ale takie same są w grach.
Eject Button może być przydatny w walce, to taka darmowa zmiana pokemona, gdy sytuacja staje się dla niego nie najlepsza.
Exp. Share też jest dobre, choć można by podkręcić go do tego, co mam w grach, czyli daje expa naszymi wszystkim pokom, a nie tylko temu, co je trzyma.

Choice przedmioty to niestety inna bajka. Smutne jest to, że te 3 przedmioty, co w grach są genialne i mega przydatne, na naszym forum są najgorszymi przedmiotami do trzymania.
Choice przedmioty dodają plus 50% danej statystyki, ale blokują pokemona na tylko jednym ataku. Na naszym forum w taktyce można używać 4 ataki, więc widać dlaczego te przedmioty są beznadziejne.
Według mnie można w bardzo prosty sposób naprawić te przedmioty.
Zamiast zamknięciu na jednym ataku, pokemon zostaje zamknięty na 4.
Po wystawieniu pokemona, gracz podaję taktykę składającą się z czterech ataków i do póki pokemon jest na polu, może używać tylko tych 4 ataków, a może jedynie zmieniać ich kolejność.
Sprawi to, że mamy 4 ataki z mocą +50% i choć to op, przeciwnik będzie wiedział jakie ataki będziemy używać i jeżeli jest sprytny, obejdzie je tak, że zyska dzięki temu przewagę.
To jest jedyne i słuszne rozwiązanie, a problem nie polega na mocy przedmiotów, ale na tym, że nasz system forumowy jest mocno połamany.
Sheer Force + Life Orb dają nam za free +63% mocy, a jedyny minus jest to, że trzeba używać ataków mający dodatkowy efekt (np. nałożenie statusu, obniżenie statystyk).
Natomiast Belly Drum, ruch który maskuje nam atak do końca, czyli bodajże do 0,6, zabiera nam połowę hp. Belly Drum jest jedynym ruchem, co maksuje do końca jakąkolwiek statystykę, a wciąż jest całkowicie przyćmiony przez przedmiot + pasywka.
_________________
"So help me, why can't this be love?
Tell me, why can't this be enough?
When is high ever high enough?
It's all I've ever hoped for..."

Emilia Lee - KP/Gra/Bank/Box
Mikazuki Tasogare - KP/Gra/Bank
IV - KP/Bank


 
     
SayuriSagi 
The Mad King Of Goldy Pond


Wiek: 21
Dołączyła: 24 Kwi 2016
Posty: 1975
Wysłany: 2017-08-16, 09:17   

Wtrącę swoje trzy grosze - Smoke Ball faktycznie może faktycznie być mało przydatny, gdyż chociaż zapewnia pewną ucieczkę z walki z dzikim stworkiem (jeśli ktoś nie chce bić się z danym Pokemonem, to może skorzystać), jednak MG mogą właściwie ominąć to zsyłając na gracza kolejnego takiego samego Pokemona.
Laggin Tail natomiast nie jest aż tak "bezużyteczny", ponieważ jest parę ataków, które zyskują dodatkowy efekt/zadają więcej obrażeń, jeśli użytkownik nie atakuje jako pierwszy. Taki Revenge podwaja swoją moc (60 -> 120), jeśli użytkownik oberwał ciosem od przeciwnika w tej samej turze. Dokładnie tak samo jest z Avalanche i jeszcze kilka ataków, ale teraz nie będę ich szukać.

Przy okazji ataków, które na forum na chwilę obecną są bezużyteczne:

Cytat:
Grudge - If the user faints, the user's grudge fully depletes the PP of the opponent's move that knocked it out.


W grze zeruje PP ataku, którym użytkownik został pokonany. Mam taki luźny pomysł, czy by nie zmienić tego na zablokowanie tego ciosu do końca walki / na kilka tur (wtedy działałby właściwie jak zwykłe Disable).

Cytat:
Spite - The user unleashes its grudge on the move last used by the target by cutting 4 PP from it.


Może tak samo, jak przy ataku wyżej?
_________________

Cleome Spinosa | Box | Bank | Trofea | Crystal Dollars | Jeziorko | Rezerwat | Ogródek

Lucyfer
 
     
Kaiwe 
Creator of the Universe


Wiek: 20
Dołączyła: 24 Kwi 2016
Posty: 3073
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2017-08-16, 12:56   

W naszym systemie to ja uważam, że jak się walczy to lepiej atakować jako pierwszy więc wątpię by ktoś w ogóle tak Laggin Tail swojemu pokemonowi.
_________________

------------
 
     
Huntress 
Queen


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 373
Wysłany: 2018-04-03, 14:40   

Forewarn - Pozwala zobaczyć nazwę najsilniejszego ataku przeciwnika.

Zdaje mi się, że jest to raczej useless umiejętność, bo na forum każdy ma dostęp do KP przeciwnika i sam może sobie to sprawdzić. A w przygodzie? No sam nie wiem, czy opłaca się mieć tą umiejętność, skoro można wziąć inną, która będzie dawała mu jakąś przewagę albo cokolwiek.
_________________
R.I.P. Allison Argent †
1997-2014


Karta Postaci || Box || Bank
Multi Sosika. Zatwierdzone przez Daisy i Kyuubi
 
     
Księciu 
pstryk

Wiek: 26
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 1996
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-04, 01:03   

Masz jakąś propozycję, jak to zmienić?
_________________


MXander Hale
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea
 
     
Huntress 
Queen


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 373
Wysłany: 2018-04-04, 01:18   

Hm, fajnie, gdyby nie straciło swojego głównego sensu. Kompinowałbym coś właśnie z tym najsilniejszym atakiem. Może umiejętność broni użytkownika przed najsilniejszym atakiem przeciwnika? Albo zwiększa jakąś statystykę za każdym razem, gdy użytkownik oberwie takim atakiem (albo ogólnie czymś superefektywnym, chociaż nie wiem czy to już nie too strong).
_________________
R.I.P. Allison Argent †
1997-2014


Karta Postaci || Box || Bank
Multi Sosika. Zatwierdzone przez Daisy i Kyuubi
 
     
Daltonis 
Head In The Clouds


Wiek: 20
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 335
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-04-04, 14:56   

Może np. zmniejsza siłę danego ataku o 30%? Albo o jakąś inną ilość.
_________________

"Put my feelings all aside
Don't know how to make it right."


KP | Box | Konto bankowe | Trofea
 
     
Daisy7 


Wiek: 21
Dołączyła: 25 Mar 2016
Posty: 6144
Skąd: niedaleko Lublina ;'3
Wysłany: 2018-04-04, 22:15   

Z tego co widzę, Forewarn był już poruszany wyżej, tylko nie doszło w końcu do porozumienia. Wyszło coś takiego: "W każdej turze zwiększa szansę o jeden poziom (12,5%) na uniknięcie pierwszego ofensywnego ataku zadanego przez rywala", co zaakceptował Ksioteł i ja. Co o tym sądzicie?

Natomiast podobnie działająca ablitka - Anticipation miałaby brzmieć: "W każdej turze zwiększa szansę o jeden poziom (12,5%) na uniknięcie pierwszego superefektywnego ruchu lub KO zadanego przez rywala. " Co o tym sądzicie?

Propozycję są takie, żeby niejako nawiązać do prawdziwych działań owych ablitek, czyli zamiast przewidywania/ostrzegania o ruchach rywali mielibyśmy zwiększoną szansę na uniknięcie pierwszych ataków ofensywnych/superefektywnych lub KO. Myślę, że to nieco ciekawsza opcja niż po prostu obniżenie tym atakom siły.
_________________
< 3
[ Charlie | box | bank | przygoda ]
< 3

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"

~ Tove Jansson, "Dolina Muminków w listopadzie"
 
     
Sosik 


Wiek: 20
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 1679
Wysłany: 2018-04-04, 22:45   

Brzmi okej jak na moje, chociaż takie "najsilniejszy atak w co drugiej/trzeciej turze, który okaże się być także superefektywny, traci swoja przewagę" też byłoby dość ciekawe. Albo jako bonus do tamtego, albo ogólnie jako nowe znaczenie umiejętności.
_________________
#team#spideypool

KP Olivera || KP Huntress
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -
Graficy
Sojusznicy:

Panda
35451075
Yukiyorin

Did
44021735

Daisy7
ania.daisy7

Księciu
raivvitch

WAW Pokemon

SNM
SnM

PokeSerwis

Kurs Manga

Re:Start

Anime Centrum
anime online

Lucid Dream

Stray Dogs

Rainbow RPG
Rainbow RPG

Cytadela

Proelium

Riverdale

Eclipse
Eclipse

Oversoul

Morsmordre

Ninshu

Dragon - Space Trip
Dragonst

Nemea

Orchard Stable

Genetrix

Hetaliowe Awokado

Rabbit Doubt

France

New York City

Czarodzieje

Vampire Diaries
Vampire Diaries

Disney World

Sekret Miasta

Epoka Nordlingów

Skraj

Dragon Domination

Horizon

Valor

Into Darkness

Life Sucks

YLO

Inno Świat

Over Undertale
over-undertale

Dysharmonia

Eridani

Camp of shadows

Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Tvedeane

Kundle

Zmiennokształtni
www.zmiennoksztaltni.wxv.pl

Magic Lullaby

Black Butler
BlackButler

Hogwart Dream
HogwartDream

Maligna

FT Path Magician

Luciferum
Luciferum zaprasza!

Stado psów

Ninja Clan Wars

Mortis

Czarny Horyzont

Ardhi

Artemida - Warrior Cats

Drachen

The Avengers

Noctus

Kraina Snów

Dragon Ball - Another Universe

Wishtown

Hoshi Fusion

Spectrofobia

X-Men RPG

Virus

Mystery Town

Avengers Assemble

Bleach Other World
Bleach OtherWorld

Wizard's World

Król Lew PBF
Król Lew



Design by Did, Panda & Daisy7. Only for Pokemon Crystal
Copyright 2016 by Daisy7.

Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.

Pokemon Crystal launched 2011-03-23.