Pokemon Crystal Strona Główna Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Księciu
2018-03-20, 20:57
Przedmioty 'Choice'
Autor Wiadomość
Daltonis 
Head In The Clouds


Wiek: 25
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 335
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-03-13, 21:54   Przedmioty 'Choice'

~WSTĘP~

Sprawa jest krótka i prosta: re-work przedmiotów typu 'Choice' (Choice Band, Choice Specs, Choice Scarf).

W grach i walkach online te trzy przedmioty są potencjalnie jednymi z najczęściej używanych i najsilniejszych przedmiotów (o ile są w dobrych rękach). W skrócie dla osób które może nie miały styczności z tymi przedmiotami, lub po prostu nie pamiętają: wzmacniają one statystykę ataku, sp. ataku lub szybkości o 50% na koszt bycia zmuszonym do używania tego samego ataku do momentu wymiany Poka lub jego pokonania.

~PROBLEM~

Na chwilę obecną, na forum nie ma żadnego powodu, dla którego ktokolwiek, kiedykolwiek miałby ich używać. W przeciwieństwie do gier, tu Pokemony nie mają żadnego ogranicznika jeżeli chodzi o ilość posiadanych ataków, dodatkowo dany Pokemon w danej turze może użyć określonej liczby ataków (to było 4 czy 5, poprawcie mnie bo nie pamiętam). Oznacza to, że te 3 przedmioty obecnie mają tylko i wyłącznie jedno zastosowanie: pieniądze.

~ROZWIĄZANIE~

Proponowałbym więc delikatną zmianę w działaniu tych itemów na potrzeby forum. Jeżeli Pokemon będzie trzymał jeden z tych przedmiotów, otrzyma zwiększoną odpowiednią statystykę (może nie o 50% nad tym też można popracować) ale będzie wykonywał o jeden atak mniej.
Myślę, że poza zwykłym zastosowaniem tego przedmiotu gracze będą mogli nawet posłużyć się ruchem 'Trick' i ograniczyć tym samym ilość możliwych ruchów przeciwnika z jednoczesnym ryzykiem związanym ze zwiększeniem im siły. Ale co też taki Pokemon jak Milotic zrobi ze zwiększoną statystyką ataku, lub jeden z najwolniejszych Pokemonów ze zwiększoną statystyką szybkości (która i tak nie zwiększy mu jej na tyle, żeby prześcignąć naturalnie szybkiego mona).

Dziękuje za uwagę i proszę o opinie na ten temat :3
~Dalto
_________________

"Put my feelings all aside
Don't know how to make it right."


KP | Box | Konto bankowe | Trofea
 
     
Bella Premunt



Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 101
Wysłany: 2018-03-13, 23:48   

Hm... Mi do głowy wpadł taki pomysł, żeby pokemon, który używa tego samego ataku drugi i kolejne razy to dana statystyka jest zwiększona o 50%? I tak dopóki nie przestanie atakować danym ruchem? Wtedy jeden atak miałby normalna siłę, a dopiero powtórne tego użycie skutkowałoby zwiększeniem. Moim zdaniem, bardziej to pasuje do przedmiotów typu choice i to taka tylko luźna propozycja
 
     
Daltonis 
Head In The Clouds


Wiek: 25
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 335
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-03-14, 13:24   

Można by to było jakoś wkręcić, jednak koliduje to z zasadą, że można używać max. 2 razy tego samego ruchu podczas jednej tury. Poza tym, odbierało by to jakikolwiek negatywny efekt narzucony przez ten przedmiot, a 50% boosta do jednej ze statystyk to nie mało jak na item bez żadnych efektów ubocznych.

Trzymałbym się jednak przy swojej wersji. Wtedy pozostają dodatkowe obrażenia/szybkość a nadal wchodzi w grę negatywny efekt w postaci ograniczenia możliwych akcji do 3 (podobnie jak w przypadku zdolności 'Pressure').
_________________

"Put my feelings all aside
Don't know how to make it right."


KP | Box | Konto bankowe | Trofea
 
     
Keisuke 
Mało Ambitny


Wiek: 26
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 2863
Wysłany: 2018-03-14, 20:09   

Daltonis napisał/a:
Myślę, że poza zwykłym zastosowaniem tego przedmiotu gracze będą mogli nawet posłużyć się ruchem 'Trick' i ograniczyć tym samym ilość możliwych ruchów przeciwnika z jednoczesnym ryzykiem związanym ze zwiększeniem im siły. Ale co też taki Pokemon jak Milotic zrobi ze zwiększoną statystyką ataku, lub jeden z najwolniejszych Pokemonów ze zwiększoną statystyką szybkości (która i tak nie zwiększy mu jej na tyle, żeby prześcignąć naturalnie szybkiego mona).


Zacznę od tej części, generalnie na Showdownie można spotkać się czasem z taktyką(a przynajmniej kiedyś można było), że wykorzystuje się Trick, aby właśnie "ofiarować" przeciwnikowi jakiś Choice, który będzie zwiększał nieprzydatną dla niego statystykę(np. Rhyperior z Choice Specs), to całkiem niezły paraliż.

Bella Premunt napisał/a:
Hm... Mi do głowy wpadł taki pomysł, żeby pokemon, który używa tego samego ataku drugi i kolejne razy to dana statystyka jest zwiększona o 50%? I tak dopóki nie przestanie atakować danym ruchem? Wtedy jeden atak miałby normalna siłę, a dopiero powtórne tego użycie skutkowałoby zwiększeniem.


Takie coś odpada, po pierwsze jak Daltonis stwierdził takie coś koliduje z zasadę o używaniu dwóch ruchów w walce, po drugie 50% wciąż jest wielkie wzmocnienie, doskonale zdaje sobie z tego sprawę nie raz licząc walki, widzę że te % mają ogromne znaczenie, dlatego coś takiego odpada.

Generalnie zgadzam się na pomysł z zastosowaniem analogicznej sytuacji co w Pressure, czyli zmniejszenie ruchu o jeden, czemu zmniejszenie o jeden, a nie ograniczenie do 3? Ponieważ biorąc teoretyczną sytuację, gdy pok z "choice" walczy z pokiem z "Pressure" sprawia, że zdolność tego drugiego jest bezużyteczna. Niby pierdoła, a jednak cieszy. Jeżeli chodzi o Boost do statów to proponuje ustalić coś w granicach 20/30% To jest kwestia do ustalenia, aczkolwiek, generalnie, mimo wszystko, skłaniałbym się przy 30%. To tyle, dziękuje, jeszcze mam moda od walk i sędziowania więc moje zdanie ma lekkie znaczenie ;;

Co do walk liderskich, odpisy w piątek, pysie :*
_________________

KP | Box | Bank | Trofea

Inspiration by A'la Matias
 
     
Daltonis 
Head In The Clouds


Wiek: 25
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 335
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-03-14, 20:31   

Cytat:
Generalnie zgadzam się na pomysł z zastosowaniem analogicznej sytuacji co w Pressure, czyli zmniejszenie ruchu o jeden, czemu zmniejszenie o jeden, a nie ograniczenie do 3? Ponieważ biorąc teoretyczną sytuację, gdy pok z "choice" walczy z pokiem z "Pressure" sprawia, że zdolność tego drugiego jest bezużyteczna.


Tu się jak najbardziej zgodzę. Dodaje to kolejny element do przeanalizowania przed walką w momencie wyposażania monów w itemy. Czy warto zaryzykować z boostem na rzecz zmniejszenia ilości możliwych akcji aż o 2 w przypadku walki z Pokemonem ze zdolnością 'Pressure'?

Cytat:
Jeżeli chodzi o Boost do statów to proponuje ustalić coś w granicach 20/30% To jest kwestia do ustalenia, aczkolwiek, generalnie, mimo wszystko, skłaniałbym się przy 30%.


Tak, tu chciałem, żeby wypowiedziała się osoba która się zajmuje walkami i z autopsji zna konsekwencje boostów do statystyk. Myślę, że możemy śmiało dać 30%, ze względu na to, że zwykłe przedmioty dające dodatkową siłę kręcą się w pobliżu 20% i nie mają żadnych efektów ubocznych przy ich zastosowaniu.
_________________

"Put my feelings all aside
Don't know how to make it right."


KP | Box | Konto bankowe | Trofea
 
     
SayuriSagi 
The Mad King Of Goldy Pond


Wiek: 25
Dołączyła: 24 Kwi 2016
Posty: 1975
Wysłany: 2018-03-16, 19:25   

Cytat:
Myślę, że możemy śmiało dać 30%, ze względu na to, że zwykłe przedmioty dające dodatkową siłę kręcą się w pobliżu 20% i nie mają żadnych efektów ubocznych przy ich zastosowaniu.


Jestem jak najbardziej za, ponieważ te 50% to prawie całe możliwe wzmocnienie dozwolone na forum (75% na daną statystykę) i byłoby po prostu zbyt OP moim zdaniem. W niektórych przypadkach walka mogłaby wtedy skończyć się już po zadaniu jednego-dwóch ciosów.

Jeśli zaś chodzi o samo działanie Choice'ów, to jestem za tym, aby wprowadzały ograniczenie ruchów do 3, zamiast o jeden. Według mnie już samo bycie pozbawionym możliwości wykonania jednego ruchu jest mało wygodne dla walczącego, a zostawienie go tylko przy dwóch oznaczałoby właściwie pewną przegraną.
_________________

Cleome Spinosa | Box | Bank | Trofea | Crystal Dollars | Jeziorko | Rezerwat | Ogródek

Lucyfer
 
     
Keisuke 
Mało Ambitny


Wiek: 26
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 2863
Wysłany: 2018-03-16, 21:11   

SayuriSagi napisał/a:
Jeśli zaś chodzi o samo działanie Choice'ów, to jestem za tym, aby wprowadzały ograniczenie ruchów do 3, zamiast o jeden. Według mnie już samo bycie pozbawionym możliwości wykonania jednego ruchu jest mało wygodne dla walczącego, a zostawienie go tylko przy dwóch oznaczałoby właściwie pewną przegraną.


Rozumiem Twój punkt widzenia, lecz jak wcześniej wspomniałem, w przypadku walki pokemona mającego "Choice" z pokemonem mającym umiejętność Pressure, powoduje że pokemon z przedmiotem właściwie walczy bez przeszkód, dwa ruchy to rzeczywiście mało, ale właśnie po to trzeba się zastanowić nad wybraniem odpowiedniego przedmiotu, by potem nie żałować.
_________________

KP | Box | Bank | Trofea

Inspiration by A'la Matias
 
     
Gwen Brown 
Uszanowanko!


Wiek: 29
Dołączyła: 24 Kwi 2016
Posty: 7162
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2018-03-16, 21:20   

Powiem tak- nie wiem, nie znam się, Kei umie w walki i system, więc totalnie zdaję się na niego w tej kwestii xD

Wiem, że brzmi to głupio, ale to najpoważniejsza powaga z mojej strony. Nie lubię naszego forumowego systemu, korzystam wyjątkowo rzadko i tylko kiedy już ni choroby nie da się przymknąć na niego oka, więc... no, siłą rzeczy nie do końca ogarniam te wszystkie niuanse. Jak Kei rzecze, że coś (w kwestii walk rzecz jasna) się da i ma to sens, to ja mu wierzę i przyklepuję ;)
_________________
Gwen Brown: | KP | Bank | BOX | Trofea | CD | Jeziorko | Rezerwat | Ogródek | Zima | Lato | Stragan |

Ariana: | Poke-KP |

Astrid: | KP | Bank | BOX | Trofea |

~~~
 
     
Daltonis 
Head In The Clouds


Wiek: 25
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 335
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-03-16, 21:47   

Cytat:
Jeśli zaś chodzi o samo działanie Choice'ów, to jestem za tym, aby wprowadzały ograniczenie ruchów do 3, zamiast o jeden. Według mnie już samo bycie pozbawionym możliwości wykonania jednego ruchu jest mało wygodne dla walczącego, a zostawienie go tylko przy dwóch oznaczałoby właściwie pewną przegraną.


Tutaj właśnie nie wiem co zrobić, bo jestem w stanie wyobrazić sobie bardzo trudną sytuację. Pokemon ze zdolnością 'Pressure' posiada jednego z Choice itemów i używa ataku Trick. Tym samym ogranicza przeciwnika do 2 ruchów czy tego chce czy nie. Było by to aż zbyt OP. Więc albo zatrzymujemy ograniczenie ruchów na 3, albo robimy tak, że Pokemon z 'Pressure' nie może wymienić tych przedmiotów.
_________________

"Put my feelings all aside
Don't know how to make it right."


KP | Box | Konto bankowe | Trofea
 
     
Keisuke 
Mało Ambitny


Wiek: 26
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 2863
Wysłany: 2018-03-18, 12:15   

Daltonis napisał/a:
Cytat:
Jeśli zaś chodzi o samo działanie Choice'ów, to jestem za tym, aby wprowadzały ograniczenie ruchów do 3, zamiast o jeden. Według mnie już samo bycie pozbawionym możliwości wykonania jednego ruchu jest mało wygodne dla walczącego, a zostawienie go tylko przy dwóch oznaczałoby właściwie pewną przegraną.


Tutaj właśnie nie wiem co zrobić, bo jestem w stanie wyobrazić sobie bardzo trudną sytuację. Pokemon ze zdolnością 'Pressure' posiada jednego z Choice itemów i używa ataku Trick. Tym samym ogranicza przeciwnika do 2 ruchów czy tego chce czy nie. Było by to aż zbyt OP. Więc albo zatrzymujemy ograniczenie ruchów na 3, albo robimy tak, że Pokemon z 'Pressure' nie może wymienić tych przedmiotów.


Wszystko fajnie i spoko, tylko co w sytuacji w której człowiek TRZYMAJĄCY "Choice" walczy z pokemonem z Pressure. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego(pisze enty raz), że używanie dwóch ruchów na turę jest OP, ale takie jest już życie. Nadal jestem za swoją opcją, że Choice zmniejsza używanie ruchów o jeden, zwiększając statystykę o 30%
_________________

KP | Box | Bank | Trofea

Inspiration by A'la Matias
 
     
Daltonis 
Head In The Clouds


Wiek: 25
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 335
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-03-18, 12:56   

Cytat:
Wszystko fajnie i spoko, tylko co w sytuacji w której człowiek TRZYMAJĄCY "Choice" walczy z pokemonem z Pressure. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego(pisze enty raz), że używanie dwóch ruchów na turę jest OP, ale takie jest już życie. Nadal jestem za swoją opcją, że Choice zmniejsza używanie ruchów o jeden, zwiększając statystykę o 30%


Popieram.
_________________

"Put my feelings all aside
Don't know how to make it right."


KP | Box | Konto bankowe | Trofea
  
 
     
Daisy7 


Wiek: 25
Dołączyła: 25 Mar 2016
Posty: 6144
Skąd: niedaleko Lublina ;'3
Wysłany: 2018-03-18, 14:43   

Keisiak napisał/a:
Nadal jestem za swoją opcją, że Choice zmniejsza używanie ruchów o jeden, zwiększając statystykę o 30%.

Walki mnie zbytnio nie jarają, ale jeśli chcecie zmienić działanie Choiców, to jestem za tym rozwiązaniem.
_________________
< 3
[ Charlie | box | bank | przygoda ]
< 3

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"

~ Tove Jansson, "Dolina Muminków w listopadzie"
 
     
Did
#czasnaprzenosiny


Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 3013
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-03-18, 14:49   

Popieram Keia, tylko on ma tutaj rację. <3
_________________
Daisy7 "no niestety jestem na nie, ale nie hejcę" 2k17

KP|Box|Bank|Galeria
 
     
Huntress 
Queen


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 373
Wysłany: 2018-03-18, 14:58   

Skoro żadnego admina nie jarają walki, to proponuję uczynić adminem tego, kogo te walki jarają, tj. Keia. Kto jest za? <3
_________________
R.I.P. Allison Argent †
1997-2014


Karta Postaci || Box || Bank
Multi Sosika. Zatwierdzone przez Daisy i Kyuubi
 
     
Daisy7 


Wiek: 25
Dołączyła: 25 Mar 2016
Posty: 6144
Skąd: niedaleko Lublina ;'3
Wysłany: 2018-03-18, 15:04   

Skąd wiesz, że jego jarają? Może on to robi z przymusu złego admina :I
_________________
< 3
[ Charlie | box | bank | przygoda ]
< 3

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"

~ Tove Jansson, "Dolina Muminków w listopadzie"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -
Graficy
Sojusznicy:

Panda
35451075
Yukiyorin

Did
44021735

Daisy7
ania.daisy7

Księciu
raivvitch

WAW Pokemon

SNM
SnM

PokeSerwis

Kurs Manga

Re:Start

Anime Centrum
anime online

Lucid Dream

Stray Dogs

Rainbow RPG
Rainbow RPG

Cytadela

Proelium

Riverdale

Eclipse
Eclipse

Oversoul

Morsmordre

Ninshu

Dragon - Space Trip
Dragonst

Nemea

Orchard Stable

Genetrix

Hetaliowe Awokado

Rabbit Doubt

France

New York City

Czarodzieje

Vampire Diaries
Vampire Diaries

Disney World

Sekret Miasta

Epoka Nordlingów

Skraj

Dragon Domination

Horizon

Valor

Into Darkness

Life Sucks

YLO

Inno Świat

Over Undertale
over-undertale

Dysharmonia

Eridani

Camp of shadows

Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Tvedeane

Kundle

Zmiennokształtni
www.zmiennoksztaltni.wxv.pl

Magic Lullaby

Black Butler
BlackButler

Hogwart Dream
HogwartDream

Maligna

FT Path Magician

Luciferum
Luciferum zaprasza!

Stado psów

Ninja Clan Wars

Mortis

Czarny Horyzont

Ardhi

Artemida - Warrior Cats

Drachen

The Avengers

Noctus

Kraina Snów

Dragon Ball - Another Universe

Wishtown

Hoshi Fusion

Spectrofobia

X-Men RPG

Virus

Mystery Town

Avengers Assemble

Bleach Other World
Bleach OtherWorld

Wizard's World

Król Lew PBF
Król Lew



Design by Did, Panda & Daisy7. Only for Pokemon Crystal
Copyright 2016 by Daisy7.

Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.

Pokemon Crystal launched 2011-03-23.