Pokemon Crystal Strona Główna Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Daisy7
2018-05-26, 23:49
Reforma Liderów
Autor Wiadomość
Mhrok 
Knight of Londinium~


Wiek: 25
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 2206
Skąd: Biedastok
Wysłany: 2018-05-11, 20:44   

Ja wiem, o co chodzi w tej propozycji, tylko nie rozumiem, czemu miałoby to być wszystko gruntownie przebudowywane. Crystal nie jest nowym forum, byli nowi gracze, którzy w grach walczyli z liderami i nikt nie widział problemu w tym, że Brock jest słabszy od np. Sabriny.
_________________


I'll say this not as a King, but as
a loyal knight. Anything to disturb
the King's peace will be crushed!
Clarent Blood Arthur!
MYukine Hakui:
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea

Harumi Hasashi:
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea

Leticia Forvedge:
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea

Kazuto Kirigaya (Eevee):
Karta Postaci
 
     
Kyuubi
Your worst nightmare


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 1634
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-05-11, 21:28   

A ja nie rozumiem, o co w ogóle chodzi.
> Poziomy nie mają na forum najmniejszego znaczenia. Są wyznacznikiem ewolucji i movesetów, a nie siły pokemona. MG u siebie w dziale robi tak, jak mu się to spodoba.
> Nikt nie każe Ci wracać się do Pewter. Liderzy są ułożeni w takiej kolejności nieprzypadkowo - bo standardowo trenerzy dostają pierwszego pokemona od profesora w danym miasteczku i to z niego wyruszają. To, że Twoja postać postanawia wyruszyć od dupy strony nie oznacza od razu, że całe uniwersum musi się do niej naginać. Nie oznacza też, że nie może. Dogadaj to sobie z MG.
> profit

Nie widzę problemu.
_________________
Czy moje życie jest jakąś reżyserowaną na kolanie w sklepie zoologicznym grą komputerową? - DC1

[Chiyuri | Box | Bank] | [Joyce | Box | Bank] | [Yuuji | Box | Bank]
 
     
Sosik 


Wiek: 24
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 1679
Wysłany: 2018-05-11, 22:02   

A ja znowu nie rozumiem, dlaczego się przed tym bronicie tak, jakby co najmniej ktoś zabierał znowu RC z marketu. Ludzie, dla starszych użytkowników, którzy mają już przygody swoje i mają, praktycznie nic to nie zmieni. Głównie chodzi tutaj o tych, którzy są nowi, mają świeże przygody oraz nie mają wykokszonych poków ani kasy na TMy, żeby nadrobić brak w swoich movestach, które wynikają z lvlu. Tak więc poziom pokemona MA znaczenie, nawet jeśli nie w statach, to w atakach, jakie zna pokemon.
Pragnę zauważyć, że mało kto ma teraz zwyczajną przygodę, gdzie startuje razem ze swoim starterem wprost spod drzwi profesora. Dodatkowo większość wybiera totalnie randomowe miejsce z tego co widzę po zapisach, więc naprawdę później może pojawić się taki problem, że człowiek z dwoma pokemonami na 15 lvlach (bez TMów, bo go na nie jeszcze nie stać) trafi na Giovanniego (Rhyhorn (45 lvl) Dugtrio (42 lvl) Nidoqueen (44 lvl) Nidoking (45 lvl) Rhydon (50lvl))Z drugiej strony, nawet jeśli miałby TMy, to raczej dwoma pokami nie pokona całego jego teamu. Tak czy siak sobie z nim nie powalczy i będzie musiał tutaj wrócić.
Z tego co wiem, niektórzy tak robią. Fajnie jak można coś ugadać sobie z MG, ale wszystko ma swoje granice. Po coś jednak jest ten regulamin, a w forumopedii nie bez powodu są wypisane spisy liderów, do których powinno się stosować.
Cytat:
5.6 MG jest zobowiązany do prowadzenia swoim graczom walk z liderami (pod warunkiem, że spełnią punkt 6.3) zgodnie z informacjami na temat liderów, które znajdują się tutaj. To samo tyczy się E4 i championów, o których wiedzę należy czerpać stąd.

Tak więc sorry, nie miałbym nic przeciwko temu, ale skoro zawsze jest taki ból dupy o to, że trzeba przestrzegać regulaminu, to dlaczego tutaj robić wyjątek? To już nie jest kwestia dogadania się z MG, skoro wtedy łamie się zasady ustalone na forum.
_________________
#team#spideypool

KP Olivera || KP Huntress
 
     
Kyuubi
Your worst nightmare


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 1634
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-05-11, 22:38   

Ale teraz spłycasz istnienie liderów do chłopców do bicia. Oni mają być WYZWANIEM. Nie ma sensu upraszczać tych walk tylko dlatego, że ktoś zaczął grę. Nie ma też nigdzie napisanego, że pokemon lidera nie może być silny. Walczyłam z Brockiem mając pokemony na 100 levelu i uwierz, że mój ówczesny MG zadbał o to, żeby te dwa stworki były dla mnie wyzwaniem. Walczyłam też z nim na pierwszych poziomach i nie miałam z nim problemu. To jest szukanie sobie problemu na siłę. W obu przypadkach Brock miał Geodude i Onixa.
_________________
Czy moje życie jest jakąś reżyserowaną na kolanie w sklepie zoologicznym grą komputerową? - DC1

[Chiyuri | Box | Bank] | [Joyce | Box | Bank] | [Yuuji | Box | Bank]
  
 
     
Mhrok 
Knight of Londinium~


Wiek: 25
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 2206
Skąd: Biedastok
Wysłany: 2018-05-11, 22:43   

Sosik napisał/a:
człowiek z dwoma pokemonami na 15 lvlach (bez TMów, bo go na nie jeszcze nie stać) trafi na Giovanniego (Rhyhorn (45 lvl) Dugtrio (42 lvl) Nidoqueen (44 lvl) Nidoking (45 lvl) Rhydon (50lvl)). Z drugiej strony, nawet jeśli miałby TMy, to raczej dwoma pokami nie pokona całego jego teamu. Tak czy siak sobie z nim nie powalczy i będzie musiał tutaj wrócić.

Tak czy tak musiałby wrócić, bo musi posiadać pięć pokemonów. I tak jak pisze Kyu, lidera ma być wyzwaniem i ma być problem z nim wygrać. Jeśli ktoś jako główny cel swojej przygody wybiera walkę z liderami, to naprawę nie powinno być dla niego problemem, żeby postać mieszkała w pierwszym/drugim mieście danego regionu.
_________________


I'll say this not as a King, but as
a loyal knight. Anything to disturb
the King's peace will be crushed!
Clarent Blood Arthur!
MYukine Hakui:
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea

Harumi Hasashi:
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea

Leticia Forvedge:
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea

Kazuto Kirigaya (Eevee):
Karta Postaci
 
     
Księciu 
pstryk

Wiek: 30
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 1996
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-11, 23:05   

Powiem tak:
W grze, fabularnie, może zdarzyć się dosłownie wszystko, a poziomy stworków na naszym forum pełnią funkcję jedynie informacyjną, które ruchy delikwent zna. To, że pokemony Eriki mają 24 i 29 poziom nie oznacza, że wykazują się niebywałą siłą, tylko mają po prostu większy movepool. Fabularnie walki nie muszą przebiegać według forumowego systemu walk, gdzie nie liczą się taktyki i sprytne użycie otoczenia.
Wydaje mi się, że zmiany nie są potrzebne i nie dlatego, że boję się zmian, czy bronię starego systemu, tylko po prostu...


Nie jest to pozaprzygodowy system, że trzeba go dostrajać i dopracować tak, żeby każdy miał szansę z nimi. Tutaj dużo do powiedzenia ma MG i sposób, w jaki nakieruje Cię na trenerską ścieżkę. ♥
_________________


MXander Hale
Karta Postaci | Box | Bank | Trofea
Ostatnio zmieniony przez Księciu 2018-05-11, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Sosik 


Wiek: 24
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 1679
Wysłany: 2018-05-12, 00:06   

Spłycam? Proszę cię, tutaj nie chodzi o to, aby łatwiej wygrywać walki. Chodzi tutaj tylko o ewentualną zamianę lvli u liderów, gdybyśmy na jakiegoś napatoczyli się poza tym konkretnym obowiązującym nas układem, a przy nim nie bylibyśmy w stanie go pokonać. Nic by tutaj nie zginęło, lvle Giovanniego poszłyby do kogoś innego i nic nie uległoby uproszczeniu, nic by nie umknęło. Także liderzy nadal byliby WYZWANIEM, tak jak to określiłaś. Chociaż jest to pojęcie bardzo względne, bo dla takiego nowicjusza mogą być prawdziwym wyzwaniem, a dla kogoś z pokemonami na 100 lvlach już niekoniecznie.

Mhrok, wtedy by nie musiał. Jeżeli pierwszy lider z którym walczymy musiałby mieć 2 pokemony, to Giovanni użyłby tylko 2 pokemonów. Te pięć, których używa normalnie, użyłby inny lider, którego pokonywalibyśmy jako ostatniego.

Księciu, jeśli nadal nie wiesz po co jest stworzona ta propozycja, to odsyłam do postów moich i innych (np. Daltonisa, który ją założył), bo tam jest wszystko wytłumaczone, a mi się tego po prostu nie chce kopiować.
_________________
#team#spideypool

KP Olivera || KP Huntress
 
     
Gwen Brown 
Uszanowanko!


Wiek: 29
Dołączyła: 24 Kwi 2016
Posty: 7162
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2018-05-12, 00:34   

Ludzie, a tak zasadniczo przyszła mi do głowy jedna rzecz odnośnie tych walk w innej kolejności, innymi składami liderskimi i tak dalej:

Skoro taki przykładowy Giovanni ma najsilniejsze poki w Kanto... to po cholerę ma się do niego pchać gracz ze starterem i ewentualnym zdobycznym pokiem, by walczyć o odznaki? No na logikę- po co? Generalnie liderzy są po to by się sprawdzić czy jest się godnym obicia twarzy Elitarnym Czwórkom i Czempionowi danego regionu, a żeby się sprawdzić to pasowałoby mieć jakieś minimum doświadczenia w walkach i mieć jakiś skompletowany skład, nie? Nie twierdzę, że trzeba się sztywno trzymać tej kolejności liderów, ale z drugiej strony nie popadajmy w skrajność. To że dana postać zaczyna przygodę w przykładowym Viridian City wcale nie oznacza, że MUSI dobijać się po odznakę Giovanniego na dzień dobry z jednym pokiem na krzyż! W związku z tym, taki Giovanni równiez nie ma obowiązku by walczyć ewentualnym słabszym składem, BO TAK. W tym momencie to wygląda tak, jakby wejście do danego miasta miało się równać walce z liderem pod groźbą chłosty pokrzywą w goły zad i topieniem pokemonów gracza. A tak po prawdzie można mieć na to wywalone i nawet w ogóle nie zajmować się zdobywaniem odznak. Serio, da się i nikt od tego nie umiera ani pokemony parcha nie dostają ;P

Poza tym podkreślę jedną rzecz, o której zdaje się ludność zapomina- walki z liderami odbywają się FABULARNIE. A zatem każdy naparza się z nimi indywidualnie we własnym tempie, własnymi pokemonami i co tam jeszcze ma. To nie jest tak, że jak taka ja mam stado pokemonów na 100lvl to pierwszy lepszy "świeżak" ze starterem ma się czuć pokrzywdzony z tego tytułu, bo mu ukradłam odznakę sprzed nosa. Moja przygoda to moja przygoda, a przygoda świeżaka to przygoda świeżaka i jedna ma się do drugiej tak jak świnia do astonomii. Jak taki świeżak uzna, że jest gotowy to będzie walczył, jak nie to nie- proste. Nikt nad nikim nie stoi z kijem, odznaki nie są jakieś limitowane pod względem ilości, ani nie ma jakiegoś rankingu czy coś, by ktoś miał być pokrzywdzony.

Tak czytam posty w tej propozycji i zaczynam coraz bardziej utwierdzać się w przekonaniu, że akurat ta propka nie ma sensu. Znaczy inaczej - ma sens, ale nie ma jakiegoś wyjątkowo sensownego powodu by ją wprowadzać, nie mam tego poczucia, że czytam i myślę "kurde, no genialne". Także ten, Jaguź ostatecznie by była na definitywne niet w tej kwestii, jako że wcześniej się nie sprecyzowałam tak konkretnie.
_________________
Gwen Brown: | KP | Bank | BOX | Trofea | CD | Jeziorko | Rezerwat | Ogródek | Zima | Lato | Stragan |

Ariana: | Poke-KP |

Astrid: | KP | Bank | BOX | Trofea |

~~~
 
     
Daltonis 
Head In The Clouds


Wiek: 25
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 335
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-05-12, 01:15   

Wszystkie argumenty przeciw wydają mi się mniej lub bardziej sensowne i logiczne, jednak ja nadal będę upierał się przy swoim.

Nadal uważam, że lvl to coś więcej niż wyznacznik ewolucji i ilości ataków Pokemona, bo wskazuje też na doświadczenie stworka i to byłoby mało prawdopodobne, żeby drużyna złożona z trzech Pokemonów o średnim poziomie równym 15 wygrała z teamem 4 doskonale wytrenowanych Poksów z poziomami idącymi od 45 aż po 50. Nieważne jak skomplikowane strategie zastosuje trener - to po prostu mało realne i no... No to jest po prostu dziwne. Żeby Pokemon z 15 poziomem pokonał 50lvl? Proszę was. Możecie być nawet Mistrzem Pokemon, ale mało zdziałacie ze słabym Pokemonem.

Zadanie Lidera to sprawdzenie Twoich umiejętności na danym etapie Twojej podróży. Tak jak w przykładzie pokazanym w Pokemon Origins - Liderzy mają więcej Poksów do dyspozycji i dopierają je odpowiednio do trenera który ich wyzywa na pojedynek. Tak samo w grach - podczas rewanżów z Liderami widać, że mają znacznie więcej Pokemonów o znacznie wyższych lvlach niż podczas pierwszej walki z nimi.

Idąc dalej z kolejnością - to byłoby po prostu atrakcyjne rozwiązanie dla nowych graczy, których celem bardzo często staje się pokonywanie Liderów i zdobywanie odznak. Jeżeli gracz zaczyna przygodę od Saffron, to dlaczego ma spędzać x stron aby lecieć aż do Pewter, skoro pod nosem ma znacznie więcej Liderów, którzy może akurat mają typ podatny na jego startera i/lub jednego z niewielu Poków jakie ma.

Co do dogadywania się z MG w związku z takim systemem to sam nie wiem. Zanim założyłem tą propkę, kontaktowałem się z Dais, czy po prostu mógłbym tak zrobić u mnie w dziale, jednak ona stwierdziła, że raczej nie - bo rozpiska jest i trzeba jej przestrzegać. Poleciła mi jeszcze, żebym próbował w propozycjach, więc oto i jestem, jednak widzę, że większość nie jest skora do zmian.
_________________

"Put my feelings all aside
Don't know how to make it right."


KP | Box | Konto bankowe | Trofea
 
     
Sosik 


Wiek: 24
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 1679
Wysłany: 2018-05-12, 01:30   

Mam dość ciągłego tłumaczenia głównego zamysłu tej propozycji więc jeżeli ktoś nie widzi w niej większego sensu, to niech przeczyta ten temat jeszcze raz. A jeśli nadal nie będzie tego widział, to niech zrobi to ponownie.
Cytat:
Generalnie liderzy są po to by się sprawdzić czy jest się godnym obicia twarzy Elitarnym Czwórkom i Czempionowi danego regionu, a żeby się sprawdzić to pasowałoby mieć jakieś minimum doświadczenia w walkach i mieć jakiś skompletowany skład, nie? Nie twierdzę, że trzeba się sztywno trzymać tej kolejności liderów, ale z drugiej strony nie popadajmy w skrajność. To że dana postać zaczyna przygodę w przykładowym Viridian City wcale nie oznacza, że MUSI dobijać się po odznakę Giovanniego na dzień dobry z jednym pokiem na krzyż!

Nie rozumiem, o co wam z tym chodzi, ale w tej całej strukturze "wyzwania" i "doświadczenia" nic się nie zmieni. Czy Giovanni będzie walczył jednym pokiem, czy trzema, czy też pięcioma, będzie odpowiednia rozpiska, która zapewni, że cała pula lvli i poków wszystkich liderów zostanie zachowana i nie zmieniona. Więc tym większym doświadczeniem będzie mógł się wykazać przy innym liderze, jeżeli obierze inną drogę od tej standardowej.

Cytat:
A tak po prawdzie można mieć na to wywalone i nawet w ogóle nie zajmować się zdobywaniem odznak. Serio, da się i nikt od tego nie umiera ani pokemony parcha nie dostają ;P

Świetny argument, naprawdę. Rozumiem (a przynajmniej mam nadzieję), że piszesz to tylko żeby się zaśmiać, ale nic na to nie poradzisz, jeżeli ktoś będzie chciał mieć tradycyjną trenerską przygodę albo będzie chciał zbierać odznaki jako dodatek. Dlaczego mamy siedzieć w tym zamkniętym schemacie, skoro ta propozycja nikomu by nie zaszkodziła? Dajmy każdemu możliwość wyboru, w jakim odcinku swojej podróży z którym liderem chce się zmierzyć, dostosowując to do jego obecnych standardów i możliwości. Jeszcze raz podkreślam, że nie zrobi to z liderów "pionków do bicia" ani nie ułatwi ich pokonania.

Naprawdę nie rozumiem, dlaczego jesteś tak bardzo na nie, skoro sama zauważyłaś, że jest w tym jakiś sens, a tym bardziej, że ci to wcale nie wadzi. Nie jest to jakaś straszna propozycja, która utrudni życie i grę na forum, wręcz przeciwnie, ma ją upłynnić. To nie jest jakaś straszna zmiana na miarę wycofania RC z marketów, dotyczy bezpośrednio przygód i żadnemu nowicjuszowi nie ułatwi to pokonania liderów, tylko zaoszczędzi mu latania do dajmy na to Pewter z Viridian, skoro może zacząć swoją grę już tam. Tutaj czeka go łatwiejsze wyzwanie, ale później napotka to trudniejsze, tak jakby miało być normalnie.

Jak już napisałem, nikomu to nie wadzi. Starszym graczom nie zrobi to różnicy, młodszym upłynni rozgrywkę. Każda taka zmiana jest na plus dla forum i jeśli ktoś nadal nie widzi w tej propozycji sensu, to równie dobrze można by zamknąć dział propozycji oraz aktualizacji. Bo po co robić coś nowego, skoro teraz jest nam na forum dobrze?
_________________
#team#spideypool

KP Olivera || KP Huntress
 
     
Daisy7 


Wiek: 25
Dołączyła: 25 Mar 2016
Posty: 6144
Skąd: niedaleko Lublina ;'3
Wysłany: 2018-05-12, 01:49   

*ten uczuć, gdy cieszysz się, że przeczytałaś wszystkie posty w propce, odświeżasz i nagle wyskakuje ci jesio ścianka Jaguzia ;;*

Ogólnie mam mieszane uczucia, bo i jedna, i druga strona ma według mnie dobre argumenty. Bardziej jednak przemawia do mnie reforma. Pozwólcie, że nieskromnie posłużę się przykładem liderów (u mnie nazywanych piastunami) z mojego autorskiego regionu. Lu już to opisał, ale gdyby ktoś nie czytał, to podsumuję w skrócie:
- nie ma narzuconej drogi, którą gracz "powinien" się kierować, by najpierw natrafić na teoretycznie najsłabszego lidera, a potem, idąc dalej, stopniowo spotykać coraz silniejszych
- Pokemony liderów nie mają przypisanych poziomów, gdyż dostosowuję je do poziomów stworków gracza (tutaj warto dodać, chociaż zostało to już wspomniane nie raz, że u nas poziom nie świadczy o sile Poka, lecz jego movesetcie i ewolucji, o ile ewoluuje przez lvl)
- liderzy mają pulę Pokemonów (różną, ale średnio to ok 25/27 stworków dla każdego), których mogą używać w walkach; rzecz jasna nie wystawiają wszystkich, lecz wybieram sobie kilka z nich (tu ważne, że zawsze daję tyle, ile posiada przy sobie gracz, ew. jeśli ma ich 6, a mi się nie chce takiej długiej walki, lider umawia się z trenerem, że obydwoje użyją po np. 4 poki)
- jeśli o nagrodach mowa, za wygraną u każdego lidera dostaje się przypisany do niego HM, odznakę (u mnie przemianowaną na godło) oraz hajs; co do hajsu to nie bawiłam się tak, że u pierwszego lidera jest to zawsze np. 2,5k, u drugiego 3k itd., ale po prostu każdemu przypisałam jakąś kwotę zależną od jego... hm... majętności? (np. za wygraną z liderką z największego miasta w regionie hajs jest największy, a za wygraną z liderką, która mieszka w dżungli, najniższy)
Jeszcze bardziej nieskromnie przyznam, że lubię ten system, bo gracze mogą sobie podróżować skąd i jak chcą, nawet jeśli ich głównym celem jest zdobywanie odznak. Po drugie, siła liderskich Pokemonów (oraz ich poziom -> moveset) jest dostosowana do podopiecznych gracza, więc starcia są zawsze wyrównane. Nie pamiętam, u kogo tak miałam (chyba Keja?), ale któryś z moich dawnych graczy wykoksił sobie szybko poza przygodą team i walka jego mega stworka znającego w ciul ruchów z Brockiem posiadającym dwa stworki na poziomach 12 i 14 (malutki moveset) była makabrycznie nudna. Fakt, fakt, można by kombinować i dodawać tym pokom jakieś TMy i zrobić z nich godnych przeciwników, ale według mnie to takie sztuczne trzymanie się rozpiski. Po trzecie, ciekawie jest, gdy lider ma jakąś pulę stworków i gracz nie wie, z którymi dokładnie przyjdzie mu się zmierzyć (chociaż w tych prawdziwych liderach aż takiej niespodzianki by nie było, bo jednak potworki lidera łączyłby typ, więc gracz może sobie przygotować odpowiedni skład; dla wyjaśnienia - podopieczni moich piastunów nie są zazwyczaj powiązani ze sobą typami, lecz innymi cechami).

Także ten, byłabym za reformą, ale nie dokładnie taką, jaką podał Dalt, ani też nie identycznie jak funkcjonuje to przy moich liderach. Zaproponowałabym takie rzeczy:
- Pokemony liderów nie mają przypisanych poziomów, lecz są one dostosowane do poziomów stworków przeciwnika
- liderzy mają pule Pokemonów, spośród których wystawiają do walki taką samą liczbę podopiecznych, jaką posiada przy sobie gracz bądź umawiają się, że walka będzie na np. 3 poki (z zastrzeżeniem, że np. drugi i trzeci lider nie mogą użyć mniej niż 2 Poki, czwarty i piąty min. 3 poki itp.)
- żeby jednak nie było tak, że gracz może sobie z jednym podopiecznym na 5lvl przejść przez wszystkich liderów, który też wystawiają po jednym niezbyt silnym stworku, to byłyby jakieś minimalne progi dostosowane do kolejności liderów, tj. PRZYKŁADOWO: aby wyzwać pierwszego lidera, musisz mieć min. 2 poki na 10lvl; aby wyzwać drugiego lidera, musisz mieć min. 2 poki na 18lvl; jeśli gracz natrafi na pierwszego lidera mają już 3 poki na 30lvl to spoko - lider będzie miał podobnie, byle nie było akcji, że sobie dociera do ósmego z dwoma maleństwami na +/- 7lvl
- co do nagród, a dokładnie to hajsów, byłabym jednak za tym przypisaniem pieniążków, tj. za wygranie z pierwszym liderem, bez względu na to, kim on jest, dostaniesz np. 1400$

Troszkę mnie boli, że taka mocna zmiana i wgl, ale tutaj nie ma co porównywać gry do PBFa. Gdyby walki odbywały się jak kiedyś poza fabułą (nie żebym tego chciała! to było fuj!) to okey, można iść według schematu, ale skoro są w przygodach, podoba mi się pomysł dostosowania ich do aktualnego poziomu gracza, a nie że ma narzuconą (zwłaszcza, gdy koncentruje się na zdobywaniu odznak) ścieżkę, którą teoretycznie powinien iść, bo tak mu będzie najlepiej.

Ach, tu jeszcze drugi pomysł, który przyszedł mi w międzyczasie do głowy i dotyczy tych "podróżujących" liderów. Samo to, że liderzy mogą sobie wyjść ze swoich gymów i można ich spotkać gdzieś indziej brzmi okey, ale takie natrafianie na wszystkich w zupełnie innych miejscach niż mają sale jest dość... dziwne. Po coś mają te swoje gymy, co nie? ;-; Wgl mam wrażenie, że dużo osób nie zna jakże idiotycznej, ale istniejącej na forum i zapisanej w głównym regulaminie zasady: "6.3 Walki z liderami odbywają się w przygodach graczy. Warunkiem, by trener zmierzył się z wybranym liderem, jest dotarcie do miasta, w którym znajduje się jego sala (gym). ". Nieźle, co? Reguła została wymyślona bardzo dawno i chodziło o to, żeby gracz nie mógł sobie zbyt szybko zdobyć odznak, bo MG wrzuci mu pod nos wszystkich liderów w jednym mieście. Można ją obalić, jednak chciałabym, aby dochodziło właśnie do takich sytuacji, przed którymi ma/miała chronić.
Dobra, wracając do tego drugiego pomysłu (mam wrażenie, że się nim ośmieszę, ale wrzucę, bo czemu nie ;-;). Liderzy zostają tacy jacy są, a więc mają Poki według forumowej rozpiski i tu plus za to, że pozostaje jak w grach. Myk polega na tym, że pokonujemy ich w gymach, a nie sobie gdzieś tam wędrują, ale ich gymy mogą być w innych miastach niż powinny. Przykład: gracz-górnik zaczyna podróż w Diglett's Cave i pierwszym liderskim miastem, do którego dociera, jest Vermilion City, lecz w tamtejszym gymie zamiast Lt. Surge'a jest Brock, potem dochodzi do Saffron i tam w gymie zastaje Misty. Wielkim minusem jest to, że miasta są zwykle związane jakoś z danym liderem, dlatego proponuję olać ten pomysł .-.


Offtopowo:
Rudzik napisał/a:
pozdrawiam Cię, Anno Marto Daisy, mam nadzieję, że kiedyś to powtórzymy, xoxo

również pozdrawiam, Snazziu Dominiko Rudziu
i kto wie ;>

Sosik napisał/a:
dlaczego się przed tym bronicie tak, jakby co najmniej ktoś zabierał znowu RC z marketu

brzmi jak specjalne crystalowe przysłowie xd


EDIT: Widzę, że doszły jesio dwa posty po Gwen, ale ich już nie przeczytałam przed wysłaniem tego ;-;
Po drugie, propka jest moim zdaniem ciekawa, aczkolwiek nie z serii "omg, genialne, trzeba to zrobić".
_________________
< 3
[ Charlie | box | bank | przygoda ]
< 3

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"

~ Tove Jansson, "Dolina Muminków w listopadzie"
Ostatnio zmieniony przez Daisy7 2018-05-12, 01:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Kyuubi
Your worst nightmare


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 1634
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-05-12, 05:03   

Moim zdaniem nawet w formie podanej przez Ciebie Daisy to jest "mamy czerwoną Toyotę Aygo, ale kupmy sobie zieloną, bo zieloną się łatwiej jeździ!". To jest robienie niepotrzebnego nikomu zamieszania, bo tak naprawdę cała propozycja Daltonisa opiera się na tym, że liderzy mają wyższy poziom! Tylko pytanie: CO Z TEGO skoro na naszym forum poziom nie jest wyznacznikiem siły.

Lu, przeczytaj mój post jeszcze raz, bo nie będę się powtarzać. Ja Ci mówię, że Brock był dla mnie wyzwaniem bez względu na to, czy walczyłam z nim pokemonami na 100, czy na 10, bo zadbał o to MG, a Ty chyba omijasz wszystko co w moim poście jest na czarno...
_________________
Czy moje życie jest jakąś reżyserowaną na kolanie w sklepie zoologicznym grą komputerową? - DC1

[Chiyuri | Box | Bank] | [Joyce | Box | Bank] | [Yuuji | Box | Bank]
 
     
Daltonis 
Head In The Clouds


Wiek: 25
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 335
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-05-12, 13:02   

Cytat:
CO Z TEGO skoro na naszym forum poziom nie jest wyznacznikiem siły.


Ta sentencja jest tylko półprawdą, ponieważ poniekąd jest. Jest wyznacznikiem movepoola tak jak już x osób wcześniej wspomniało, a czym więcej ataków masz, tym więcej strategii możesz opracować i tym więcej typów przeciwnika możesz kontrować. Nie zbywajcie lvl jako tylko liczby nie znaczącej nic o sile Pokemona, bo to po prostu nieprawda. No chyba, że gracz na start dostaje 100 000$ i kupuje wszystkie TM jakie może i faszeruje nimi Pokemona, żeby nadrobić brak ataków...

Cytat:
Ja Ci mówię, że Brock był dla mnie wyzwaniem bez względu na to, czy walczyłam z nim pokemonami na 100, czy na 10.


Ten argument z kolei trochę jest nieważny w tym kontekście, bo tu chodzi o ułatwienie przygody graczom, którzy nie mają 100 poziomów, a chcieliby walczyć z kimś innym niż Brockiem - np. Giovannim. Bo odwracając sytuację: walcząc z Giovannim na 100 możesz mieć wyzwanie, ale walcząc z nim na 10 możesz po prostu nie mieć szans.
_________________

"Put my feelings all aside
Don't know how to make it right."


KP | Box | Konto bankowe | Trofea
 
     
Panda 


Wiek: 27
Dołączyła: 23 Kwi 2016
Posty: 2359
Wysłany: 2018-05-12, 13:20   

Dzień dobry.
Czytam was wszystkich i powiadam wam, że was nie rozumiem.
Cały ten wątek ogólnie wydaje się być zbędny, bo jak każdy (or not) wie w przygodach jest istna samowolka. Każdy MG może se po swojemu robić w przygodach graczy, więc czy typ nowy, stary czy śraki dostanie na start Brocka lub Giovanniego z 1/2/10 pokami do pokonania na jakimś tam lvl, to tylko zależnie od MG. (Przegrasz przy tym albo wygrasz zależnie od miłosierdzia MG). A nagroda za wygraną to też od MG zależy. Jeden MG da piątaka za pokonanie Misty i ić pan w cholerę, a drugi obdaruje cię magicznym pyłem wspaniałości po pokonaniu Eriky i da 10k. U każdego co innego.
Toć można robić niby w swoim dziale co się chce i nie iść według animu/mangu/grom.
Tym bardziej, że nie każdy bawi się w walki z liderami, więc to można zostawić decyzji MG co on zrobi w przygodzie gracza. Można zawsze się zgadać, że to będzie wyglądać tak i tak.

Cytat:
Nie zbywajcie lvl jako tylko liczby nie znaczącej nic o sile Pokemona, bo to po prostu nieprawda. No chyba, że gracz na start dostaje 100 000$ i kupuje wszystkie TM jakie może i faszeruje nimi Pokemona, żeby nadrobić brak ataków...


Jeśli od 7 lat nic się nie zmieniło odkąd tu siedzę, to lvl był właściwie tylko po to by poki miały ataki według niego i na ewolki.
Brak ataków da się nadrobić bez pierdyliarda monet na start. Tym bardziej, że każdy pok na star nie jest mocarzem, tylko się zaczyna takim prawie magikarpo-cosiem co umie 1-2-3 ruchy i z czasem czyli ze zdobyciem lvl ma więcej ataków, aż na 100 ma z 30-70 ruchów, bo typ jako, że zarobił i powalczył czy coś tam to se pokupował TM/MT/HM czy innego cholerstwa.

Plus
Charmander na 5 lvl i Bulbasaur na 5 lvl przykładowo nie będą sobie równo i nie to, że przewaga typów. Gracz od charka kupi 10 TMów bo go stać, ale wymyśli super ułomną taktykę, a gracz od Bulby oleje sprawę i nie kupi nic, ale wymyśli super-hiper czaderską taktykę, którą wygra. Wygrana nie jest tak bardzo zależna od siły, tylko od tego jak dany człek zabierze się z walczenie.

Jak ktoś nie skumał o czym ja tu piszę, to spoko. Też nie ogarniam. Tyle.
_________________

KP Yuzuki / Box / Bank
KP Yuki / Box / Bank
KP Venus / Gijinka

Flowers enshrine my heart

between their petals

[mru]
  
 
 
     
Kyuubi
Your worst nightmare


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 1634
Ostrzeżeń:
 1/5/7
Wysłany: 2018-05-12, 13:29   

Daltonis napisał/a:

Ta sentencja jest tylko półprawdą, ponieważ poniekąd jest. Jest wyznacznikiem movepoola tak jak już x osób wcześniej wspomniało, a czym więcej ataków masz, tym więcej strategii możesz opracować i tym więcej typów przeciwnika możesz kontrować. Nie zbywajcie lvl jako tylko liczby nie znaczącej nic o sile Pokemona, bo to po prostu nieprawda. No chyba, że gracz na start dostaje 100 000$ i kupuje wszystkie TM jakie może i faszeruje nimi Pokemona, żeby nadrobić brak ataków...

Na forum jest tyle eventów, akcji i kombinacji, że naprawdę nie ma większego problemu ze zdobyciem TMów albo kasy na nie. Masz trylogię, eventy w działach MG, miesięczne bonusy z profesji, ogródki, loterie, rezerwat, jeziorko, eventy okazjonalne, prace i inne cuda, dzięki którym jesteś w stanie zarobić na te 2-3 TMy i pokemony zanim jeszcze fabularnie dobrze wyruszysz z miasta. Przykład? Na KP Yuu nie przeszłam jeszcze dobrze z jednego miasta do drugiego, mam startera praktycznie gotowego do ewolucji, jednego ewoluowanego poka i pięć innych czekających na wprowadzenie. I wiesz co, ominęłam miasto z gymem bo mogę do niego wrócić kiedy mi się to spodoba, wystarczy dogadać się z MG. Drugi przykład? Panda nie ruszyła się z miasta, w którym zaczęła grę, ma pełny team. I zdobędzie odznakę z niego, jak będzie chciała, bo może tam w każdej chwili wrócić. Nikt nie każe Ci iść po sznureczku. Te przygody i tak nie działają w ten sposób. Mam swoją grę od jakichś pięciu lat, zaczęłam w Kanto. I wiesz co? Ominęłam Giovanniego, pokonałam Brocka, pokonałam Misty, a potem pojechałam do Fuchsia, poleciałam do Johto, wróciłam na wyspy Cinnabar, wróciłam ponownie do Kanto spotkać się kolejny raz z Brockiem, a w tej chwili jestem w Hoenn.

Cytat:
Ten argument z kolei trochę jest nieważny w tym kontekście, bo tu chodzi o ułatwienie przygody graczom, którzy nie mają 100 poziomów, a chcieliby walczyć z kimś innym niż Brockiem - np. Giovannim. Bo odwracając sytuację: walcząc z Giovannim na 100 możesz mieć wyzwanie, ale walcząc z nim na 10 możesz po prostu nie mieć szans.

No i to jest jasne. Bo fabularnie, idąc z pokemonem, który ledwo się wykluł z jajka nie masz szans pokonać najsilniejszego lidera regionu. Czy może Giovanni powinien się cackać z dzieciakiem z Bulbasaurem na 5 levelu, no bo ojej, taki jest słodki, że dam mu wygrać? ;)
_________________
Czy moje życie jest jakąś reżyserowaną na kolanie w sklepie zoologicznym grą komputerową? - DC1

[Chiyuri | Box | Bank] | [Joyce | Box | Bank] | [Yuuji | Box | Bank]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -
Graficy
Sojusznicy:

Panda
35451075
Yukiyorin

Did
44021735

Daisy7
ania.daisy7

Księciu
raivvitch

WAW Pokemon

SNM
SnM

PokeSerwis

Kurs Manga

Re:Start

Anime Centrum
anime online

Lucid Dream

Stray Dogs

Rainbow RPG
Rainbow RPG

Cytadela

Proelium

Riverdale

Eclipse
Eclipse

Oversoul

Morsmordre

Ninshu

Dragon - Space Trip
Dragonst

Nemea

Orchard Stable

Genetrix

Hetaliowe Awokado

Rabbit Doubt

France

New York City

Czarodzieje

Vampire Diaries
Vampire Diaries

Disney World

Sekret Miasta

Epoka Nordlingów

Skraj

Dragon Domination

Horizon

Valor

Into Darkness

Life Sucks

YLO

Inno Świat

Over Undertale
over-undertale

Dysharmonia

Eridani

Camp of shadows

Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Tvedeane

Kundle

Zmiennokształtni
www.zmiennoksztaltni.wxv.pl

Magic Lullaby

Black Butler
BlackButler

Hogwart Dream
HogwartDream

Maligna

FT Path Magician

Luciferum
Luciferum zaprasza!

Stado psów

Ninja Clan Wars

Mortis

Czarny Horyzont

Ardhi

Artemida - Warrior Cats

Drachen

The Avengers

Noctus

Kraina Snów

Dragon Ball - Another Universe

Wishtown

Hoshi Fusion

Spectrofobia

X-Men RPG

Virus

Mystery Town

Avengers Assemble

Bleach Other World
Bleach OtherWorld

Wizard's World

Król Lew PBF
Król Lew



Design by Did, Panda & Daisy7. Only for Pokemon Crystal
Copyright 2016 by Daisy7.

Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.

Pokemon Crystal launched 2011-03-23.