Pokemon Crystal Strona Główna Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Daisy7
2018-03-01, 21:24
Puchaty Cyrograf
Autor Wiadomość
Stwór



Wiek: 28
Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 202
Wysłany: 2017-11-30, 20:54   Puchaty Cyrograf

Ze względu na to, że gracze ‘nałapali mi się’ zanim udało mi się zebrać dupę do napisania regulaminu, każdy z nich ma czas do końca roku na określenie się, czy regulamin mu odpowiada, a jeśli nie - to w jakich aspektach. I w razie czego pokombinuje się, co z tym fantem zrobić.

Zacznijmy od tego, że lubię realizm. A to sprawia, że gra ze mną wiąże się z podpisaniem cyrografu, który 'ufabularnia' grę i nieco wiąże wam łapki w pewnym zakresie.

COMMON SENSE
1. MG ma zawsze rację.
2. Jeśli MG nie ma racji, patrz punkt 1.
3. Niniejszym zdejmuję z moich graczy (i siebie) minimalną długość odpisu (tj. 5 linijek). W odpisie ma się znajdować to, co gracz chce tam zamieścić i nie ma sensu, żeby silił się niepotrzebnie, kiedy akcja wymaga jedynie krótkiej odpowiedzi. Przyspieszy to też odpisy. Jednocześnie zastrzegam sobie prawo do porzucenia gry gracza, którego sposób odpisywania mi nie odpowiada. Trza się dogadać z administracją, chwilowo zawieszone.

TROCHĘ O ŚWIECIE
1. Wychodzę z założenia, że wszystko, co żywe, ma swoje potrzeby. Zaczynając od głodu, przez inne potrzeby fizjologiczne, na poczuciu bezpieczeństwa i internecie kończąc. Oczywiście zakładając, że spaliście w Cetrum Pokemon, rano jesteście wypoczęci, odcedzeni, a śniadanie zapewne też się znalazło. Co innego, jeśli spędziliście właśnie noc w nawiedzonej chatce pośrodku lasu, a zapasy skończyły się poprzedniego ranka - to mi daje w łapki możliwość napędzenia akcji. Uważajcie, co jecie na straganach.
1.1 Duchy, przedmioty ożywione oraz stworzone (magnemite, metagross, honedge etc) nie śpią, nie jedzą, ani się nie wypróżniają. Jeśli ich desing zakłada pysk/usta, mogą jeść i np. lubić słodycze, ale tego nie potrzebują, a resztki pokarmu są w nich spalane/zamieniane w ektoplazmę. Mogą też chcieć odpocząć i się 'wyłączyć', ale nie jest im to niezbędne.
2. Pokemony mogą też zginąć - głównie przez olbrzymią głupotę gracza. Myślę tu np. o walce ogniem w okolicach ładunków wybuchowych, użycie w budynkach czegoś, co może je zawalić itp. Jeśli tak się stanie, pokemon ma szansę na zostanie poke-duchem, ale 'zmarły' pokemon musi wylądować w boksie i może być dalej aktywny w atrakcjach forumowych, ale nie fabularnie. Ewentualnie możecie go sprzedać.
2.1 Powyższe tyczy się też gracza ;)
3. Skoro już byliśmy przy potrzebach, to może o rozmnażaniu: nie wszystkie pokemony rozmnażają się przez jajka! Oczywiście, jeśli zdobycie jajko pikacza gdzieś na forum, jakoś sobie z tym fantem poradzę. A zatem jak rozmnażają się wszystkie pokemony? Polecam sięgnąć po Pokedex i zakładkę 'rozmnażanie'.
4. Pokedex. To takie radosne narzędzie, które teoretycznie każdy powinien mieć na starcie. Wszystkich jego opcji zdradzać tu nie będę - możecie się draństwem pobawić, a na pewno je odkryjecie. Dość, że aby zeskanować pokemona, musicie się znaleźć w zasięgu 1,5m; wasze osobiste, złapane, są na stałe połączone z pokedexem i to ograniczenie nie obowiązuje.
5. To teraz troszkę o samym byciu trenerem. W moim świecie dzieciaki zaczynają w wieku min. 14 lat (czyli powiedzmy, śp. gimnazjum). Bycie trenerem wiąże się z posiadaniem ID trenera (podobne do legitymacji studenckiej) i ulgami na środki transportu, noclegi, oraz wszelkie atrakcje turystyczne. ID jest potrzebne do walk o odznaki i rejestrowania się w lidze.
6. Usługi Centrum Pokemon, czyli leczenie pokemonów, nocleg, korzystanie z komputerów, systemu przesyłania pokemonów i telewizji, jest darmowe. Posiłki już wymagają - drobnej - opłaty. Wszystko to jednak dla licencjonowanych trenerów.
7. Podczas walk pokemon poza levelem ważne jest doświadczenie w walce - a więc pokemon wywindowany RC i Enigmami będzie w walce sprawował się gorzej od pokemona trenowanego fabularnie.
8. Możecie próbować nauczyć pokemona każdego ataku, jakiego może się nauczyć, podczas zwykłego treningu. Niekoniecznie jednak osiągnie on od razu mistrzostwo. O tym, czy i jak szybko pokemon załapie, będzie zależało w jaki sposób spróbujecie go nauczyć.
9. Poruszając się po świecie, możecie się natknąć na niepokemonowe stwory, albo raczej 'upośledzone pokemony typu normalnego' - zwykłe zwierzęta. Ponieważ jednak pokemony są gatunkami agresywnymi i zdecydowanie silniejszymi, zwierzęta występują dość ubogo i głównie robią za karmówkę dla pokemonów i ludzi. Na wolności znajdziecie głównie ryby, robaki i niewielkie wróble, natomiast w niewoli będą to zwierzęta rzeźne - świnie, mięsne krowy, drób. Nie oznacza to, że pokemonów nie da się zjeść ;)

POZAFABULARNE ASPEKTY FORUM
1. Zacznijmy od tego, w czym wam rąk nie wiążę:
- kasa zdobyta w jakimkolwiek evencie/pracy/Rezerwacie/Jeziorze/Loterii może być wpisana od razu do banku;
- przedmiot zdobyty w jakimkolwiek evencie/Rezerwacie/Jeziorze/Loterii może być od razu wpisany do KP;
- jagody z ogródków mogą być wpisane od razu do KP (w tym przypadku po prostu zakładam, że znaleźliście je po drodze);
2. Wszystkie pokemony zdobyte pozafabularnie muszą być najpierw wprowadzone, przy czym:
2.1 Jajka muszą być wprowadzone jako jajka (znalezione w evencie/sprezentowane przez NPC), po czym mogą zostać wyklute na dwa sposoby:
- kiedy uznam, że jajko czekało już długo i akurat jest ku temu okazja;
- jeśli gracz skorzysta z forumowego inkubatora, jajko wykluje się w kilku następnych odpisach, niezależnie od sytuacji w grze.
2.2 Pokemony zakupione w adopcjach/straganach innych graczy muszą być wprowadzone fabularnie, przy czym:
- gracz może chcieć zachować charakter i historię wprowadzanego pokemona, wtedy też oczywiście pojawi się związany z tym tematycznie event;
- gracz może chcieć zdobyć w grze pokemona o tych samych atakach, lvl, etc, jednak zostawia charakter i historię w moich łapkach. Pojawia się wtedy szansa na to, że pokemon zostanie wprowadzony jako pokemon dziki – czyli trzeba go będzie złapać.
2.3 W przypadku wymian pokemonów/jajek, jeśli wymieniony pokemon znajdował się w KP, musi ten fakt pojawić się fabularnie. NPC chętne do wymiany znajdą się najczęściej w PokeCenter. Pokemony w boxach i niewprowadzone można dowolnie wymieniać.
2.4 Pokemony zdobyte w Safari mogą być wprowadzone na dwa sposoby:
- gracz może odwiedzić fabularnie Strefę Safari, gdzie obłowi się we wszystkie pokemony na raz; pokemony zachowują swoją historię i charakter;
- gracz może zdecydować się na wprowadzenie ‘pustego’ (bez historii, ale za to z oryginalnym charakterem, albowiem tako rzecze Gwenia) pokemona, przy czym jest szansa, że pokemon pojawi się jako dziki – czyli trzeba go będzie złapać.
2.5 Pokemon niewprowadzony do gry może być pozafabularnie oddany na trening, ewoluowany przedmiotem etc. Z tym, że zdobycie potem ‘gotowego’ pokemona może być nieco trudniejsze.
2.6 Zastrzegam sobie prawo do niewydania graczowi złapanego pozafabularnie pokemona, jeśli podczas łapania wykaże się on zwyczajnym debilizmem. Możecie go sobie wtedy sprzedać albo schować do boxu i rozmnażać, ale nie wystąpi on fabularnie w grze.
3. Day Care. Pokemony znajdujące się w KP muszą zostać oddane fabularnie do DayCare (znajdziecie je głównie na przedmieściach miast), pokemony w Boxach mogą być oddane do DC dowolnie.
4. Sklep i stragany graczy. Ponieważ forumowy sklep jest ością w mych ślepiach, nakładam na niego ograniczenia:
Aby zakupić przedmiot w sklepie, musicie najpierw znaleźć taki dobytek w grze. Sprawa jest prosta: w każdym mieście będzie przynajmniej sklepik osiedlowy, a w każdym sklepie znajdą się pokeballe, potiony i takie podstawowe rzeczy. Jeśli znajdujecie się w mieście, wystarczy zarzucić zdaniem nt. tego, co chcecie kupić, a ja już wam powiem, czy wszystko było i ile się należy. Ma to pozwolić mi napędzić eventy, w których zdobycie np. kamienie ewolucyjne, czy cokolwiek byłoby wam potrzebne. Wszak jeśli wszystko jest na wyciągnięcie ręki, gra fabularna nie ma zbytniego sensu.
Wyjątkiem są przedmioty potrzebne do Jeziora czy Rezerwatu – kupujcie sobie, ile dusza zapragnie.

MECHANIKA WALK
1. Walki prowadzone są u mnie w systemie nieco odbiegającym od tego forumowego - główną różnicą jest podzielenie ich na mniejsze sekcje, co w moim odczuciu jest po prostu naturalniejsze. Jeśli gracz będzie zawierał w swym odpisie więcej strategii, to, no cóż, może go to później dziabnąć w tyłek.
2. Post MG przeważnie kończy się w momencie zadawania ataku przez przeciwnika (tzn. wrogi pokemon szykuje się do konkretnego ataku, ale jeszcze nie uderzył). W takim wypadku gracz może poinstruować swojego pokemona do uniku, co zwiększy szansę na uniknięcie ataku. Jako unik może być wykorzystany atak pokroju Quick Attack, Agility etc, są jednak liczone jako atak w danej kolejce (pokemon nie zdąży wykonać następnych dwóch ataków a co najwyżej 1). O tym, czy ostatecznie pokemon zdołał uniknąć ataku decyduje MG w następnym odpisie. Alternatywnie można użyć ataku typu Defense Curl, Iron Defense etc. do obrony – poza zwiększeniem obrony na resztę walki, pokemon w momencie wykonywania ataku zniweluje część obrażeń, które powinny wejść.
3. Gracz może wydać swojemu pokemonowi rozkaz do wykonania ataku, dwóch ataków, lub kombinacji* (np. zasłona dymna + atak zadający damage, dwa ataki zadające damage). W przypadku kombinacji, kiedy gracz chce zwiększyć siłę ataków łącząc je ze sobą, powinien opisać w poście, jakiego efektu oczekuje (np. wypuszczony dowolnego rodzaju projectile, taki jak ostry liść, proszki, Poison Sting itd, może być następnie "wzmocniony" przez atak pokroju Gust, Silver Wind etc, albo wodny atak może wzmocnić następnie użyty atak elektryczny), a już MG pomyśli, czy ma to sens. Tak samo, jeśli gracz chce atakiem osiągnąć niestandardowy efekt, atakując np. podłoże czy drzewa w okolicy, powinien zaznaczyć, co chce tym osiągnąć.
4. W przypadku walki 2vs2, ataki i uniki są liczone na każdego pokemona z osobna.
5. MG w swoim odpisie decyduje:
- czy pokemon zdołał uniknąć lecącego w jego kierunku ataku;
- czy ataki wykonane przez przeciwnika/gracza trafiły i jak duże szkody wyrządziły;
- czy udało się osiągnąć jakiekolwiek dodatkowe efekty
6. W przypadku zmiany statusu dającego XX% na jakiś efekt, MG rzuca monetą/kością. Jak MG znajdzie stronę internetową umożliwiającą losowanie i podlinkowanie efektu, losowanie będzie z "dowodami".
7. Podczas walki zadane szkody są opisywane jako "pomniejsze", "znaczące" etc, czyli tak, jak można to określić gołym okiem - przy czym gracz zostaje wprost poinformowany, jeśli stan pokemona pogorszy się na tyle istotnie, aby mógł zostać pokonany jednym atakiem. Aby uzyskać dokładniejszy stan HP, trzeba sięgnąć po pokedex.
8. Tak samo gracz nie dostaje wprost informacji o levelu przeciwnika. To nie jest wypisane nad głową. Gracz może się domyślać po atakach, jakie dany pokemon zna, a może się nauczyć w trakcie levelowania, ew. może spróbować przeskanować wrogiego pokemona pokedexem, ale to wymaga znacznego zbliżenia się. Jeśli przeciwnik będzie miał drastyczną przewagę leveli, będzie opisany jeszcze przed walką jako 'potężny', 'groźnie wyglądający', etc. (Nie wszystkie pokemony ewoluują od razu po osiągnięciu koniecznego levelu, gracz może spotkać rattatę na 40. Będzie to "największa rattata, którą kiedykolwiek widziałeś, z zębami, które mogłyby powalać drzewa nie zgorzej niż bidoof")

* możliwe jest rozszerzenie tego do 3 ataków, ale tylko w przypadku dużej przewagi prędkości pokemona gracza nad pokemonem przeciwnika - w innym wypadku pokemon po prostu nie zdąży wykonać ostatniej akcji i dostanie po drodze z dyńki
_________________
Stwórcza grządka
Chatka na stworzej nóżce
  
 
     
Stilinski
Ban warrior.


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 1778
Ostrzeżeń:
 4/5/7
Wysłany: 2017-12-01, 19:19   

_________________
 
     
Profesor Voriarty 
Straight outta R'lyeh



Wiek: -7
Dołączyła: 23 Kwi 2016
Posty: 558
Wysłany: 2018-01-17, 19:06   

Profesor Voriarty
_________________
Time waits for no man. Or woman. Or single cell organism. It does wait for certain trees. Those trees are to be feared and worshipped.
KP Winifreda Cresswell | Bank | Box
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Graficy
Sojusznicy:

Panda
35451075
Yukiyorin

Did
44021735

Daisy7
ania.daisy7

Księciu
raivvitch

WAW Pokemon

SNM
SnM

PokeSerwis

Kurs Manga

Re:Start

Anime Centrum
anime online

Lucid Dream

Stray Dogs

Rainbow RPG
Rainbow RPG

Cytadela

Proelium

Riverdale

Eclipse
Eclipse

Oversoul

Morsmordre

Ninshu

Dragon - Space Trip
Dragonst

Nemea

Orchard Stable

Genetrix

Hetaliowe Awokado

Rabbit Doubt

France

New York City

Czarodzieje

Vampire Diaries
Vampire Diaries

Disney World

Sekret Miasta

Epoka Nordlingów

Skraj

Dragon Domination

Horizon

Valor

Into Darkness

Life Sucks

YLO

Inno Świat

Over Undertale
over-undertale

Dysharmonia

Eridani

Camp of shadows

Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Tvedeane

Kundle

Zmiennokształtni
www.zmiennoksztaltni.wxv.pl

Magic Lullaby

Black Butler
BlackButler

Hogwart Dream
HogwartDream

Maligna

FT Path Magician

Luciferum
Luciferum zaprasza!

Stado psów

Ninja Clan Wars

Mortis

Czarny Horyzont

Ardhi

Artemida - Warrior Cats

Drachen

The Avengers

Noctus

Kraina Snów

Dragon Ball - Another Universe

Wishtown

Hoshi Fusion

Spectrofobia

X-Men RPG

Virus

Mystery Town

Avengers Assemble

Bleach Other World
Bleach OtherWorld

Wizard's World

Król Lew PBF
Król Lew



Design by Did, Panda & Daisy7. Only for Pokemon Crystal
Copyright 2016 by Daisy7.

Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.

Pokemon Crystal launched 2011-03-23.