Pokemon Crystal Strona Główna Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nauka ataków
Autor Wiadomość
Daisy7 


Wiek: 25
Dołączyła: 25 Mar 2016
Posty: 6144
Skąd: niedaleko Lublina ;'3
Wysłany: 2016-04-23, 09:56   Nauka ataków

~ Nauka ataków ~

Na jakiej wersji bazujemy? Jak znaleźć?
Nasze forum bazuje na wersji USUM (SM). Wersje różnią się między sobą głównie poziomem, na którym Pokemon poznaje dany atak. Polecam, sprawdzając dane na temat stworka, korzystać ze strony serebii. Do niej pokażę także mini-instrukcję.

  • Szukając Pokemona w pokedexie, pamiętajcie, by wybrać ten odpowiedni (SM). Po włączeniu strony na lewo, będziecie mieli kolumnę. Tam musicie kliknąć na zakładkę "Sun & Moon Pokédex". Dalej myślę, iż sobie poradzicie.


  • Jeśli nie chcecie się tak bawić, możecie wpisać w przeglądarkę gotowy adres, który zaprowadzi was do wybranego stworka. Kolorem czerwonym podkreślony jest skrót, dzięki któremu operujecie na pokedexie SM (nie zmieniajcie!). Niebieski natomiast oznacza numer stworka. Wystarczy zmienić na taki, jaki chcemy (np. wpisujemy 001 i mamy Bulbasaura).



Jak sprawdzamy poziom, na którym Pok uczy się ataku?
Skoro potrafimy już otworzyć odpowiedni pokedex oraz wybrać szukanego stworka, nie powinno być tu żadnych problemów. Ogólnie bazujemy na najnowszej wersji, czyli USUM, jednak niektóre stworki posiadają wspólny moveset dla SM i USUM, a inne oddzielny. Poniżej opiszę dwa przypadki:
- Dla Pokemonów, które mają wspólny moveset w SM i USUM:
Mamy otworzony pokedex SM z np. Pikachu. Zjeżdżamy nieco niżej do rubryczki "Generation VII Level Up", którą zaznaczyłam czerwoną obwódką. Zaczynamy od lewej strony. Najpierw mamy poziom na którym stworek poznaje dany ruch (wzięłam w kółko). Kreska zamiast poziomu oznacza, że ten atak Pok zna od początku. Potem nazwa, typ, kategoria, ile punktów HP zabiera itd. Są też zamieszczone opisy w języku angielskim, które prosto przetłumaczyć. Dla chcącego nic trudnego~


- Dla Pokemonów, które mają oddzielny moveset w SM i USUM (ich spis znajdziecie tutaj):
Mamy otworzony pokedex SM z np. Bulbasaurem. Zjeżdżamy nieco niżej do rubryczki "Ultra Sun/Ultra Moon Level Up", którą zaznaczyłam czerwoną obwódką. Potem wszystko jest opisane tak jak w powyższym przypadku. Pamiętajcie tylko, by patrzeć na "Ultra Sun/Ultra Moon Level Up", a nie "Sun/Moon Level Up".



W jakim języku?
Demokratycznie uznaliśmy, że lepsze będą nazwy ataków po angielsku. Nie trzeba używać pokręconych tłumaczeń itd. Tak więc... nazwy ataków swoich Pokemonów wpisuj ANGIELSKIE (np. Tackle, Roar, Fly).

A co z atakami i ewolucją?
1. Pokemon nie poznaje ruchów, jakie poznałby na danym poziomie na preevo.
2. Pokemon nie poznaje (z automatu) ruchów, jakie poznałby na niższym poziomie na swojej własnej ewolucji.
3. Pokemon poznaje jednak po ewolucji ataki, które dostaje na poziomie 0 (oznaczone ----- na serebii) oraz dzięki ewolucji (opisane jako "Evolve" na serebii). Przykład.
4. Ataki, których pokemon uczy się na niższym poziomie danego stadium, może poznać dzięki Move Reminderowi.
5. Ataki z rubryki "Pre-Evolution" Pokemon może poznać również dzięki Move Reminderowi, jeśli posiada odpowiedni poziom (podany w rubryce z metodą - spójrz).
6. Move Reminder uczy pokemona tylko ataków jego własnego stadium (np. nie nauczy Espeona ataków Eevee).

Move Reminder za naukę jednego ataku bierze 1 Heart Scale.
Heart Scale można znaleźć w kopalni, jeziorze oraz przygodzie, a także wygrać na loterii, w evencie, turnieju Heart Scale lub trylogii.

TM, MT (Move Tutor) i HM
Wszystkie ataki z tych grup możecie zakupić na forum w "Markecie". Musicie jednak pamiętać, że jeśli chodzi HMy, zostaliśmy z nimi na wersji XY/ORAS, ponieważ w późniejszym zostały całkowicie zlikwidowane. Natomiast a propos TMów to zaktualizowaliśmy je do wersji USUM, jednakże z pewnymi zastrzeżeniami:
- TMy, które wywalili na rzecz wprowadzenia HMów (zmienionych na TMy w VII genie), my zostawiamy, bo u nas HMy zostają HMami. Są to: Struggle Bug (zamieniony na Fly), Secret Power (zamieniony na Surf) i Power-Up Punch (zamieniony na Waterfall).
- TMy, które były w VI genie, a w VII genie zastąpili je innymi, my nadal mamy jako TMy, aczkolwiek dodajemy je jako "nadprogramowe" (a ich dotychczasowe miejsce zastępują te, które są zgodnie z rozpiską TMów siódmej generacji). Są to: Hone Claw, Dig, Incinerate, Retaliate, Flash.
Jak więc sobie poradzić ze sprawdzeniem, jakie ataki z tych trzech grup może potrafić stworek? Wchodzicie rzecz jasna na pokedex SM, wybieracie danego Pokemona i...
• TM szukacie w rubryczce "TM & HM Attacks"
• MT szukacie w rubryczce "Move Tutor Attacks"
• HM szukacie albo w "TM & HM Attacks", ponieważ niektóre z nich zamieniono na TMy (mianowicie: Fly, Surf, Waterfall), albo w "Transfer Only Moves", gdzie znajdują się pozostałe, dawne HMy (mianowicie: Cut, Strength, Rock Smash, Dive)
Pamiętajcie, że w przypadku, gdy Pokemon poznaje jakiś dawny HM przez poziom i tylko w ten sposób, wówczas nie możecie zakupić mu tego ataku w formie płytki, lecz musicie poczekać, aż nauczy się go na odpowiednim levelu.

Comiesięczny bonus (dotyczy również Poke-KP)
Raz w miesiącu gracz ma prawo dać wybranemu, jednemu ze swoich stworków dowolny atak Egg, Special, Pre-Evolution lub Transfer. Mają one swoje specjalne rubryki na serebii, którymi polecam się kierować (pamiętajcie, żeby patrzeć na dex SM). Proszę również o zaznaczanie w skanie Pokemona czy gdzieś w KP, które ciosy zostały poznane sposobem bonusowym.



~ Z-Moves ~


Rodzaje Z-Moves:
Z-Moves dla wielu Poków (lista tutaj pod rubryką "List of Z-Moves -> For each type").
Są to te Z-Moves, które nie wymagają jednego, konkretnego ruchu i dostępne są dla kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu Poków. Pokemon musi trzymać odpowiedni Z-Crytal (np. Normalium Z, żeby podrasować jakiś atak poprzez Breakneck Blitz). Liczenie obrażeń wygląda zupełnie normalnie, lecz zamiast zwyczajnego Base Power podrasowanego ataku bierzemy wartość podaną w rubryczce "Z-Move Power".
Przykładowo: Nidoran ♂, trzymający Normalium Z, wykonuje Horn Attack podrasowany przez Breakneck Blitz. Base Power tego ciosu wynosi 120.
Z-Moves dla wybranych Poków (lista tutaj pod rubryką "List of Z-Moves -> For specific Pokémon").
Są to te Z-Moves, które wymagają jednego, konkretnego ruchu i dostępne są tylko dla pojedynczych stworków albo ich specjalnych form. Pokemon musi trzymać odpowiedni Z-Crystal i znać wymagany ruch (np. Pikachu, żeby wykonać Catastropika, musi trzymać Pikanium Z i znać Volt Tackle). Żeby wyliczyć obrażenia, nie patrzymy na ten wymagany, zwykły cios (np. Volt Tackle), tylko sugerujemy się informacjami nt wybranego Z-Move (np. Catastropika) - tak jakby był to zupełnie oddzielny ruch.
Przykładowo: Snorlax, trzymający Snorlium Z i znający Giga Impact, wykonuje Pulverizing Pancake. Przy wyliczaniu obrażeń sugerujemy się informacjami podanymi tutaj.
Ważne! Jako, że na forum zrezygnowaliśmy z Ash's Pikachu (Pikachu w czapce), przeznaczony dla niego Z-Move 10,000,000 Volt Thunderbolt jest dostępny dla każdego Pikachu, który trzyma Pikanium Z i zna Thunderbolt.
Zasady:
Punkty 4 i 5 nie dotyczą walk w przygodach, gdzie MG sam może ustalić swoje zasady.

1. Trener nie musi posiadać żadnych bransoletek, by jego podopieczni mogli używać Z-Moves.
2. Żeby Pokemon mógł wykonać jakikolwiek Z-Move, musi trzymać odpowiedni Z-Crystal (do kupienia w "Markecie"), więc Pok trzymający Mega Stone nie może wykonać żadnego Z-Move, bo musiałby trzymać dwa przedmioty jednocześnie, a jest to zabronione.
2.2 Jeśli Mega Pokemon wchłonął już swój kamień i nie trzyma niczego, może trzymać Z-Crystal i używać Z-Moves.
2.3 Wyjątkiem jest Ultra Necrozma, który wchłonął Ultranecrozium Z na 100lvl. Wówczas nie musi on dodatkowo trzymać kolejnego Ultranecrozium Z, aby móc używać Z-move Light That Burns the Sky.
3. W trakcie walki Pokemon nie może zmieniać trzymanego przedmiotu, a więc dotyczy to również Z-Crystalów.
4. Pokemon może wykonać tylko jeden Z-Move na turę (czyli na jedną taktykę).
5. Po wykonaniu Z-Move, Pokemon nie może użyć w następnej turze żadnego Z-Move, dopiero w tej jeszcze dalszej (np. w pierwszej taktyce jest Z-Move, w drugiej nie ma - odpoczynek, w trzeciej znów jest).
6. Z-Moves nie wpisujemy do skanów Pokemonów do rubryki "ataki".
_________________
< 3
[ Charlie | box | bank | przygoda ]
< 3

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"

~ Tove Jansson, "Dolina Muminków w listopadzie"
Ostatnio zmieniony przez Daisy7 2017-12-02, 22:59, w całości zmieniany 6 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Graficy
Sojusznicy:

Panda
35451075
Yukiyorin

Did
44021735

Daisy7
ania.daisy7

Księciu
raivvitch

WAW Pokemon

SNM
SnM

PokeSerwis

Kurs Manga

Re:Start

Anime Centrum
anime online

Lucid Dream

Stray Dogs

Rainbow RPG
Rainbow RPG

Cytadela

Proelium

Riverdale

Eclipse
Eclipse

Oversoul

Morsmordre

Ninshu

Dragon - Space Trip
Dragonst

Nemea

Orchard Stable

Genetrix

Hetaliowe Awokado

Rabbit Doubt

France

New York City

Czarodzieje

Vampire Diaries
Vampire Diaries

Disney World

Sekret Miasta

Epoka Nordlingów

Skraj

Dragon Domination

Horizon

Valor

Into Darkness

Life Sucks

YLO

Inno Świat

Over Undertale
over-undertale

Dysharmonia

Eridani

Camp of shadows

Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Tvedeane

Kundle

Zmiennokształtni
www.zmiennoksztaltni.wxv.pl

Magic Lullaby

Black Butler
BlackButler

Hogwart Dream
HogwartDream

Maligna

FT Path Magician

Luciferum
Luciferum zaprasza!

Stado psów

Ninja Clan Wars

Mortis

Czarny Horyzont

Ardhi

Artemida - Warrior Cats

Drachen

The Avengers

Noctus

Kraina Snów

Dragon Ball - Another Universe

Wishtown

Hoshi Fusion

Spectrofobia

X-Men RPG

Virus

Mystery Town

Avengers Assemble

Bleach Other World
Bleach OtherWorld

Wizard's World

Król Lew PBF
Król Lew



Design by Did, Panda & Daisy7. Only for Pokemon Crystal
Copyright 2016 by Daisy7.

Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.

Pokemon Crystal launched 2011-03-23.