Ostatnio (czyt. jakieś kilkanaście minut temu) pojawiły się głosy, że aktualny system walk jest zły, niedobry, obcinający kreatywność ucz-... Chwila, nie ta kartka.
....
....
Że jest niedobry, zły, nieco nie fair, zabija kreatywność trenerów i takie tam. Zatem w tym temacie możecie się wypowiedzieć na ten temat. Uważasz, że aktualny system jest dobry i nie trzeba go zmieniać? Może masz jakieś niewielkie zastrzeżenia? A może w ogóle ci się on nie podoba i należy go zmienić? Napisz tutaj! Administracja kiedyś to przeczyta :v
_________________
I'll say this not as a King, but as a loyal knight. Anything to disturb the King's peace will be crushed! Clarent Blood Arthur!
Wiek: 25 Dołączyła: 25 Mar 2016 Posty: 6144 Skąd: niedaleko Lublina ;'3
Wysłany: 2016-09-25, 12:11
Ja uważam, że powinniśmy zrobić tak, że system aktualny zostaje w walkach z liderami, bo obawiam się, że przy takim liczeniu obrażeń "na oko" szybko zaczęłyby kłótnie, że "to powinno zadać więcej" itp, natomiast w walkach między graczami na "Arenie walk" można zrobić tak jak w MG, czyli, że walczący i sędzia sami sobie wybierają system. Oczywiście zgodzić się musi cała trójka. Jak chcą forumowy z liczeniem wszystkiego - okey, jak wolą taki bardziej "na dziko" - okey. Byle tylko sprawiedliwie to oceniali~
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
Moim zdaniem system jest okej i nie ma potrzeby go zmieniać. Na kreatywność można postawić w przygodzie, ustalając to wcześniej z MG. W oficjalnych walkach powinno być wszystko widoczne "czarno na białym", żeby nie było żadnych problemów. Może obecny system walk nie pozwala popisać się swoim talentem taktyka, ale przynajmniej jest sprawiedliwy i nikt nie powie, że gdzieś go oszukano bądź posądzi się sędziego o kolesiostwo.
To ja się tak może trochę wypowiem: Kiedyś grałem długi czas na forum, na którym nie było ani lvli, ani przygód, ani systemów na liczenie, ale mniejsza z tym, bo głównie chodzi tu o walki. Nie było limitu na max. ilość użyć jakiegoś ataku i ogólnie limitów na ilość ataków na turę, ale wiadomym było, że jeżeli wypowie się na raz za dużo poleceń, to pok zwariuje i nie wykona żadnego. Walki były prowadzone na oko, siła pokemona zależała od ilości ataków (tutaj od LvLa), bardziej stawiało się na taktykę i wykorzystanie terenu, a posty spokojnie osiągały długość 5 ataków. Wiadomo, czasem były narzekania, że powinno być tak a nie tak, ale sporadycznie i przez 4 lata naprawdę nie było żadnej większej gównoburzy.
Nie twierdzę, że ten system był lepszy lub gorszy od obecnego, ale na pewno szybszy. Ten system bazuje bardziej na potyczkach w grach, tamten był zbliżony do walk w anime. Znajdą się zwolennicy zarówno obecnego, jak i nowego systemu "na dziko". Dobrym pomysłem byłoby dać wybór walczącym, którego systemu chcą używać. Wiadomo, że bez jakichś cyferek się nie obejdzie, więc można ustalić dla w/o systemu % na nałożenie efektów.
Uważam, że system nie jest zły, ale jakiś specjalnie dobry też nie i jeśli jest do wyboru aktualny system walk lub taki jak u MG, to wolę ten u MG.
Natomiast moim zdaniem, możnaby zostawić aktualny system ale z zachowaniem związku przyczynowo-skutkowego, to znaczy: jeśli Pokemon ukryje się przed przeciwnikiem, co będzie wynikało z poleceń, to dopóki nie zostanie w jakiś sposób znaleziony, wyrzucony z kryjówki, raczej na pewno nie zostanie trafiony, chyba że ruchami jak np. Round, bo przecież to, że chowasz się np. za drzewem, nie sprawia, że nic nie słyszysz, racja? Tak samo z ruchami typu Fly czy Bounce. Co z tego, że jesteś w powietrzu? Przeciwnik nie umie patrzeć i celować w górę? Tak samo, przecież np. w anime widać, że Pokemony umieją używać dwóch ataków na raz, albo wykorzystać atak przeciwnika na swoją korzyść. Charmander na 7 poziomie mógłby np. użyć Scratch i Ember, by stworzyć atak w stylu Shadow Claw, ale typu ognistego. Nasz system to pomija, a jest to wyjątkowo ważny element.
Faktycznie, naszemu systemowi troszkę brakuje kreatywności. Pomimo tego, że jest na pewno sprawiedliwy, to odbiera możliwość wymyślania jakichś ciekawych strategii. Cóż, jestem za tym, abyśmy dali takiemu "dzikiemu" systemowi szansę, jednakże nie porzucali również tamtego. Uczestnicy pojedynku powinni mieć możliwość wyboru stylu, jednakże liczyć się z konsekwencjami obrażeń ocenianych na oko. (Pewnie i tak skończy się kłótniami, ale jak nie spróbujemy, to nie zobaczymy)Wtedy zwolennicy i tego i tego stylu będą mieli fajne pojedynki.
Jaguź rzecze... A spróbujmy. Wrócić do opcji, kiedy jest tylko system forumowy, nie tylko w oficjalnych walkach, można zawsze. Niby jeszcze pomysł nie przeszedł, ale opcja powrotu cały czas jest xD
Zobaczmy co się stanie jak damy ludkom możliwość wyboru w walkach między sobą czy chcą mieć walkę prowadzoną wg. systemu, czy "na oko". A nóż widelec się to przyjmie i nie będzie za bardzo płaczów o niesprawiedliwość?
Ogólnie rozpocząłem dzisiaj tę dyskusję i bardzo przepraszam za to. Wina nie leży w systemie, ale tylko we mnie. Niestety zostałem obdarzoną pewną skazą "pasją" i uwielbiam rywalizację (jestem potworem), kocham walczyć sercem, wymyślać głupie, ryzykowne, popisowe "strategię" i ogólnie dawać w tym sporo potu. Niestety ten system to dla mnie liczby i biurokracja, gdzie wszelaka kreatywność została zabita bo ktoś miał kiedyś ból dupy.
Mea culpa, walka z Castielem to ostatni raz gdy mam do czynienia z tym system i zabieram swoją "pasję" do swojego działu mg, no chyba, że jakiś inny mg też będzie chciał walczyć "na oko" w swoim dziale.
Przepraszam za wszelkie niedogodności, jak wspomniałem problem nie leży w systemie (który swoją drogą jest 10/10) ale we mnie.
_________________
"But still, I want someone to find me
Gazing up to the night sky as I scream
I want to escape, yet I can't
No more bright future I can see"
"Hey! But still, I want you to find me
I'd soar up like a butterfly
Fly away with my broken wings
I'm a child of ugly star, crescent moon"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Design by Did, Panda & Daisy7.Only for Pokemon Crystal
Copyright 2016 by Daisy7.
Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.