Pokemon Crystal Strona Główna Pokemon Crystal
Forum PBF o tematyce Pokemon~

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Temat informacyjny do gier z digimonami
Autor Wiadomość
Galliusz 
Do some magic



Wiek: 29
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 1097
Skąd: Magic Place
Wysłany: 2016-11-09, 19:58   Temat informacyjny do gier z digimonami

Witajcie

W tym dziale będą się odbywały nasze przygody z digimonami. Jako że nie chcemy się zamykać w tym dziale pod hasłem, to jest taki skromny temat informacyjny dla ewentualnych osób chcących do nas dołączyć. Skrótowo zostaną tu podane najważniejsze informacje, które powinniście wiedzieć.
Działem tym zajmujemy sią ja, Galliusz i DjSzopełX, i pewnie my będziemy głównie tutaj MGować, ale każdy chętny również będzie mógł komuś poprowadzić grę w Digital World, byleby wcześniej nas uprzedzić o takich zamiarach.

Digimony
Czyli Digital Monsters, to krótko mówiąc żywe, cyfrowe istoty powstałe z danych komputerowych. Istnieją one w przestrzeni sieci komputerowej w wymiarze zwanym Digital World, ale mogę także przenikać do świata rzeczywistego. Tak samo człowiek może przejść z naszego świata do ich. Digimony są inteligentne i w większości przypadków potrafią się posługiwać ludzką mową. Mogą wyglądać przeróżnie, od małych uroczych stworków po wielkie, potężne istoty zdolne wpływać na cały świat.
Digimony są opisane przez kilka różnych informacji. Dla nas będzie się przede wszystkim liczył atrybut, który mówi jakiego rodzaju digimonem jest programem. Są trzy atrybuty:
- Dane - Digimony dane nie są ani dobre, ani złe. Nie lubią wirusów i są wrażliwe na ich ataki, ale tolerują szczepionki, którym mogą zadać jednakowoż dodatkowe obrażenia.
- Szczepionki - Digimony szczepionki są zwykle przyjazne i praworządne. Są zatem zagorzałymi wrogami wirusów i zadają im większe obrażenia, ale jednocześnie są wrażliwe na ataki danych.
- Wirusy - Digimony wirusy zwykle są złośliwe, samolubne i chciwe, albo wyprane z wszelkich emocji. Dysponują mocą niszczenia danych, ale równocześnie same mogą zostać zniszczone przez szczepionki.

Ewolucja
To jedna z ważniejszych i bardziej skomplikowanych spraw. Digimony mają, podobnie jak pokemony, kilka stadiów ewolucyjnych. W kolejności od najniższej do najwyżej będą to:
Baby > Child > Adult > Perfect > Ultimate.
Oczywiście im wyższe stadium tym digimon jest większy i silniejszy. Każde stadium wiąże się ze zmianą wyglądu i ataków specjalnych. W uniwersum jest kilka rodzajów ewolucji, jak np. fuzje, ale dla osób nieznających digimonów powinna wystarczyć standardowa, w której digimon wskakuje na wyższe formy wraz z nabywaniem doświadczenia i rozbudowywaniem budujących go danych. W przeciwieństwie do pokemonów forma nie jest stała, więc digimon może ją zmieniać w różnych sytuacjach. Wzorem anime o digimonach przyjmijmy, że przez większość czasu digimony będą na stadium Child. Wyższe formy będzie przybierał raczej na czas walki, czy innych wymagających tego sytuacji i wracał do Child, gdy już nie będzie potrzebna ta wyższa forma, czy ze względu na zmęczenie. Skrajne zmęczenie, depresja posiadacza, albo jakieś inne nieprzyjemne zdarzenie może sprawić, że digimon wróci na pewien czas do formy Baby.
To ma być poboczna zabawa, więc nie będzie żadnych leveli. Digimon będzie mógł ewoluować wyżej, kiedy MG uzna za stosowne. Nie będzie też sztywnych, z góry ustalonych linii ewolucyjnych. Zapraszam do korzystania z wikimona, bo jeśli będziecie chcieli, możecie dla waszego startera nakreślić własną linię ewolucyjną od formy Baby po Ulitmate, oczywiście wedle możliwości spisanych na tej stronie pod każdym digimonem. Można też zostawić sprawę MGowi, by ten sam decydował w co dany stwór będzie ewoluował, gdy nadejdzie czas. Przykładowe linie możecie podejrzeć na moim nieczynnym forum tutaj. Czy będzie można coś zmienić w już spisanej linii ewolucyjnej? A to już zależy od woli MG.

Walka
Ataki to ważna sprawa. Raz, wszystkie Digimony potrafią atakować swoim ciałem, ewentualnie naturalnie posiadaną bronią, więc można tu się popisać kreatywnością. Dwa, mogą też używać ataków specjalnych, ale nie mi ich wielu i są charakterystyczne dla danego digimona. Większość ma ich tylko dwa, te popularniejsze typu Agumona nawet z dziesięć.
Na potrzeby tutejszych sesji przyjmiemy, że Baby ma tylko jeden atak, Child i Adult po dwa, a Perfect i Ultimate po trzy. Ataki można podejrzeć i wybrać na wikimonie. W przypadku, gdyby jakiś digimion miał tam mniej niż dwa, czy trzy ataki, albo te były bez żadnego opisu, można śmiało sobie samemu wymyślić atak i/lub jego działanie i zapisać to w kp, albo podrzucić MGowi.

Rodzaje gier:
Różne inkarnacje digimonów różne traktują mechanikę tego uniwersum. My będziemy używać dwóch:
- Tamer – Tamer to po prostu człowiek posiadający digimona-partnera, który walczy za niego. Będzie się w to grało bardzo podobnie, co w pokemonowe przygody;
- Frontier – Tutaj człowiek sam może zmieniać się w digimona i uczestniczy w walkach jako digiwojownik. Digimony, których używa człowiek to dusze bez osobowości i zdolności mowy. Człowiek musi wracać do pewnym czasie do swojej ludzkiej formy. Nie ma też werbowania digimonów, czy zbierania digijaj. By mieć więcej digidusz, trzeba je znaleźć. No i z linii ewolucyjnej w tym przypadku można wywalić formy Baby;
Niezależnie od rodzaju gry, każda postać otrzymuje urządzenie zwane Digivice. Ma kilka różnych funkcji, ale przede wszystkim łączy on człowieka z jego digimonem, może przechowywać dodatkowe stwory i służyć jako encyklopedia.

Pozostałe informacje:
- Gry będą nielevelowe, dla funu i dla odmiany od poków;
- Digimon startowy może być dowolny i możecie mu sami ustalić linię ewolucyjną;
- Walki będą toczone tekstowo jak w pokemonowym PBFie;
- Można posiadać na swoim Digivice do dwóch dodatkowych digimonów, ale przywołanego może mieć jednocześnie jednego w normalnych warunkach. Wymiana aktywnego digimona jest swobodna poza bitwą, ale w trakcie niej zabiera już czas.
- Zdobyć nowego digimona można zaprzyjaźniając się z napotkanym stworem w przygodzie i ładując go do swojego Digivice lub wykluwając Digijajo.
- Digijajo można dostać w przygodzie fabularnie, albo istnieje szansa, że pokonany przeciwnik zostanie zredukowany do formy jaja, które można zabrać i wykluć. Wykluje się po pewnym czasie, albo po „doładowanie” w nie danych.
- Nie jesteście ograniczeni do trzech stworzeń. Digimony ponad limit będą trafiały do Boxu, skąd będziecie mogli je podjąć do Digivice, zamieniając z tymi, które już na nim były.
- Digipartner może odzyskiwać siły poprzez jedzenie i odpoczynek, czy inne przedmioty, np. chipy.
- Nie ma określonych przedmiotów. Wasz ekwipunek w dużej mierze będzie zależał od MG. Możecie mieć tam żarcie, chipy, które można załadować digimonom, czy jeszcze inne dziwne rzeczy. Pieniądze też niekoniecznie muszą występować w waszej grze. Co wy chcecie i co MG wymyśli.
- Jeśli macie ochotę żeby w waszej grze obowiązywały jakieś konkretne zasady, można to zawrzeć w prośbach na końcu zapisu.
_________________


Mazirra | Box | Bank
Sparks | Box | [url=pokemoncrystal.pl/topics27/3462.htm#69590]Bank[/url]
Kasai | Reshi

Jezioro | Kopalnia | Ogród
  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Graficy
Sojusznicy:

Panda
35451075
Yukiyorin

Did
44021735

Daisy7
ania.daisy7

Księciu
raivvitch

WAW Pokemon

SNM
SnM

PokeSerwis

Kurs Manga

Re:Start

Anime Centrum
anime online

Lucid Dream

Stray Dogs

Rainbow RPG
Rainbow RPG

Cytadela

Proelium

Riverdale

Eclipse
Eclipse

Oversoul

Morsmordre

Ninshu

Dragon - Space Trip
Dragonst

Nemea

Orchard Stable

Genetrix

Hetaliowe Awokado

Rabbit Doubt

France

New York City

Czarodzieje

Vampire Diaries
Vampire Diaries

Disney World

Sekret Miasta

Epoka Nordlingów

Skraj

Dragon Domination

Horizon

Valor

Into Darkness

Life Sucks

YLO

Inno Świat

Over Undertale
over-undertale

Dysharmonia

Eridani

Camp of shadows

Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Tvedeane

Kundle

Zmiennokształtni
www.zmiennoksztaltni.wxv.pl

Magic Lullaby

Black Butler
BlackButler

Hogwart Dream
HogwartDream

Maligna

FT Path Magician

Luciferum
Luciferum zaprasza!

Stado psów

Ninja Clan Wars

Mortis

Czarny Horyzont

Ardhi

Artemida - Warrior Cats

Drachen

The Avengers

Noctus

Kraina Snów

Dragon Ball - Another Universe

Wishtown

Hoshi Fusion

Spectrofobia

X-Men RPG

Virus

Mystery Town

Avengers Assemble

Bleach Other World
Bleach OtherWorld

Wizard's World

Król Lew PBF
Król Lew



Design by Did, Panda & Daisy7. Only for Pokemon Crystal
Copyright 2016 by Daisy7.

Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.

Pokemon Crystal launched 2011-03-23.